וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פיצוץ במפעל לייצור כימיקלים בטקסס

27.11.2019 / 16:51

שלושה עובדים נפצעו בתאונה, שהסיבות לה עדיין לא ידועות. תושבים נקראו להתפנות מבתיהם, והכבאים נאבקו בלהבות שעות ארוכות. בתקופה האחרונה התרחשו שורת תאונת במפעלים כימיים באזור

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שלושה עובדים נפצעו היום (רביעי) בפיצוץ במפעל פטרוכימי בפורט נצ'ס, טקסס, האחרונה בסדרת תאונות במפעלים כימיים באזור. בעקבות הפיצוץ במפעל של קבוצת TPC נרשמו פיצוצי משנה. חלונות של בתים סמוכים התנפצו ודלתות נעולות התנתקו מציריהן. תושבים ברדיוס של קילומטר וחצי מהמתקן, שנמצא ממזרח ליוסטון, פונו מבתיהם.

גורמים המעורים בפעולות הכבוי וההצלה אמרו כי הפיצוץ, שהתרחש בשעה 1:00, הורגש בבתים במרחק של 48 ק"מ מהמתקן. הכבאים המשיכו להיאבק בלהבות שעות ארוכות אחרי.

לשכת השריף במחוז ג'פרסון מסרה כי כמה בתים הסמוכים למפעל ספגו נזק כבד והמשטרה המקומית ניגשה מדלת לדלת כדי לאתר פצועים. הגורמים אמרו כי אחד משלושת העובדים שנפצעו פונה במסוק למחלקת הכוויות בבית חולים ביוסטון. תושבים המתגוררים במרחק של קילומטר וחצי מהמפעל הורו להתפנות מבתיהם.

תיעוד: פיצוץ גדול אירע במפעל כימי במחוז ג'פרסון בטקסס. רויטרס
כדור אש באוויר. להבות עולות מהמפעל בטקסס/רויטרס

המפעל מעסיק 175 עובדים קבועים ועוד 50 עובדי קבלן באתר. בחברה אמרו כי הפיצוץ ביחידת עיבוד במתקן. החברה אמרה כי היא איננה לפרט את סיבת הפיצוץ או את מידת הנזק, אך הבטיחה כי צוות חקירה מיוחד יבדוק את התאונה לעומקה.

קבוצת TPC מעבדת חומרים המשמשים לייצור גומי סינטטי, ניילון, שרפים ופלסטיקה. לפי אתר החברה, היא מספקת יותר משליש מתרכובת הבוטדיאן בצפון אמריקה. "אנו מתמקדים בשמירה על בטיחות צוותי ההצלה והציבור, וצמצום ההשפעה על הסביבה", אמרו בחברה.

המפעל, לפי אתר החברה, יכול לייצר יותר מ-408,233 טונות של כימיקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully