וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 נערים שחורים הורשעו ברצח. אחרי 36 שנה בכלא, הם זוכו לחלוטין

אלפרד צ'סטנאט, אנדרו סטיוארט ורנסום ווטקינס נשלחו למאסר עולם ב-1984 אחרי שהורשעו ברצח של נער בן 14 במרילנד. ואולם, עתירה של אחד מהם חשפה כי התביעה איימה על עדים והסתירה ראיות - והם שוחררו. "זו טרגדיה, ואנחנו צריכים לשאת באחריות לכך"

עריכה: עמית שמחה

שלושה אנשים שהורשעו בשוגג ברצח במדינת מרילנד שבארצות הברית שוחררו אתמול (שני) מהכלא אחרי 36 שנה. אלפרד צ'סטנאט, אנדרו סטיוארט ורנסום ווטקינס נשלחו למאסר עולם ב-1984 אחרי שהורשעו ברצח של נער בן 14.

השלושה שוחררו בעיר בולטימור אחרי ששופט ביטל את ההרשעות שלהם בעקבות בחינה מחודשת של התיק שלהם לאחר מכתב ששלח צ'סטנאט לוועדה מיוחדת לבחינת הרשעות, והוא כלל בו ראיות שגילה בשנה שעברה.

הם נעצרו בתור נערים בנובמבר 1983, אחרי מותו של דוויט דאקט, שנורה בצווארו בזמן שהיה בדרך לשיעור בתיכון בבולטימור, ומעילו נגנב. מותו זכה לסיקור תקשורתי נרחב, וזה היה הירי הקטלני הראשון בתלמיד בבית ספר ציבורי בעיר.

"השלושה האלו הורשעו, בתור ילדים, בגלל טעויות של המשטרה ושל התביעה", אמרה התובעת הכללית מרלין מוסבי אחרי שחרורם. היא מסרה בהצהרה כי "הבלשים התמקדו בשלושת האנשים האלו, כולם נערים שחורים בני 16, תוך שכנוע והפחדה של נערים עדים אחרים כדי לחזק את הטיעון שלהם".

אלפרד צ'סנאט (משמאל), אנדרו סטיוארט ורנסום ווטקינס, אחרי שחרורם מהכלא, 25 בנובמבר 2019. אתר רשמי
צ'סנאט/אתר רשמי

התובעים אמרו כי במהלך החקירה הראשונית, המשטרה התעלמה וטייחה דוחות שהתבססו על שורת עדי ראיה, שזיהו אדם אחר בתור הרוצח. בנוסף לכך, העדים במשפט לא הצליחו לזהות את שלושת הנערים במסדר זיהוי. לדברי התובעת, כל העדים במשפט מתכחשים עתה לראיות.

"אני לא חושבת שזה ניצחו היום, זו טרגדיה, ואנחנו צריכים לשאת באחריות לכך", היא אמרה. התיק, ככל הנראה, לא ייפתר לעולם - החשוד הנוסף מת ב-2002. המסמכים שזיכו את השלושה נחסמו לעיון בעבר בידי שופט, צ'סטאנט השיג אותם אחרי עתירה שהשיג.

במסיבת עיתונאים שכינס אחרי השחרור, ווטקינס אמר כי "זה מעולם לא היה צריך לקרות. המאבק לא נגמר, אתם תשמעו מאתנו שוב".

(עדכון ראשון: 18:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully