וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מחאת רוכבי הדו-גלגלי: עומסי תנועה כבדים בנתיבי איילון

24.11.2019 / 10:10

בעקבות כוונת המשטרה ליישם את אכיפת איסור הנסיעה בשוליים, יצאו רוכבי אופנוע להפגין בכביש 20 ועומסים מורגשים במחלף השלום לדרום ובמחלף רוקח לצפון. "ההחלטה עומדת בניגוד למגמה העולה ממחקרים בנושא"

רכיבת מחאה נגד העלאת תעריפי הביטוח. רותם דרוב
מוחים נגד הסטטוס קוו/רותם דרוב

עומסי תנועה כבדים הורגשו היום (ראשון) החל משעות הבוקר. זאת לאור מחאת רוכבי אופנוע שיצאו להפגין בנתיבי איילון. בעקבותיה, קיימים עומסי תנועה במחלף השלום לדרום ובמחלף רוקח לצפון. הרקע למחאה הוא כוונת המשטרה להתחיל לאכוף את האיסור על נסיעה בשוליים באמצעות קנסות. שוטרים נמצאים במקום וממליצים להגיע בדרכים חלופיות.

מאיגוד יבואני הדו-גלגלי בארץ נמסר בתגובה כי הם מוחים נגד הנחייה זו. "האיגוד מוחה נגד שינוי הסטטוס קוו בנוגע לנסיעת דו-גלגלי בשול הכביש הימני בשעות העומס". לדבריהם ההנחייה קיימת יותר מעשור ונועדה למזער את החיכוך בין רוכבי דו-גלגלי לרכבים פרטיים בניסיון להפחית את התאונות.

לטענתם, מדובר בהחלטה שהיא לא נורמטיבית כיוון שלרוב אלו הם נהגי המכוניות שלא מבחינים ברוכבי האופנוע, ולא להיפך. "החלטה זו, למניעת הנסיעה בשול, הינה בניגוד למגמה העולה ממחקר, לפיו הפנייה של רוכבי הדו גלגלי למסלולי תחבורה ציבורית ומסלולים נפרדים היא המעשה נכון והבטוח ולא ההיפך". עוד הוסיפו כי "נראה שהתגובה של המשטרה עומדת בניגוד למעשה שיתרום לבטיחותם של הרוכבים וראוי לשקול שוב את ההחלטה לשינוי המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully