וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיניבוסים מלאים: הצטרפנו לקווי השבת החדשים. בסוף הצלחנו לעלות

23.11.2019 / 14:01

עם השקת התחבורה הציבורית בסופי השבוע, כתבת וואלה! NEWS הצטרפה לתושבים שיצאו לטייל או לבקר את קרוביהם במיניבוסים העמוסים. למרות ההמתנה, הנוסעים מרוצים: "מאמינים שזה ישתפר, זה עדיף מכלום". ראש עיריית גבעתיים: "בגלל הדרישה - המיניבוסים אולי יהפכו לאוטובוסים"

"עדיף מכלום" המיזם החדש לתחבורה ציבורית בשבת יצא לדרך – והמיניבוסים מלאים עד אפס מקום/אבי כהן

בתחנה 705 בגבעתיים ממתינים 13 אנשים להסעה לתל אביב, אלא שהמיניבוס מגיע כשהוא מלא בנוסעים, הנהג מסמן שאין מקום וממשיך הלאה. מדובר בקו מבוקש שעוצר גם בבית החולים איכילוב, בחוף הים ובשוק הפשפשים, ולכן ההיענות גדולה. אלא שגם אתמול (שישי), לאחר כניסת השבת, התחנות היו מלאות בצעירים שרצו לצאת לבלות בלי לקחת רכב או לבזבז כסף על מונית. הבוקר, במסגרת המיזם החדש לתחבורה ציבורית בשבת בגוש דן, כבר ניתן לראות את כל סוגי האוכלוסייה - מבוגרים, צעירים וזוגות.

"אנחנו מחכים למיניבוס אבל הוא לא מגיע", אומרת אחת הנוסעות. "אם שמו אחד או שניים והוא כבר מגיע עם 19 נוסעים, אז אין מקום. חייבים לתגבר בנהגים". רוני דשא, בת 31, אמרה: "רצינו לנסוע כדי לראות איך זה. אני שמחה שזה מפוצץ, זה אומר שיש דרישה. אני רוצה שזה יתפוס תאוצה ויגדל. מצדי שיהיה עם תשלום, זו לא הבעיה. עד עכשיו היינו הולכים ברגל ותקועים בגבעתיים".

קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב, 23 בנובמבר 2019. אבי כהן
"מאמינים שזה ישתפר". נוסעים לתל-אביב/אבי כהן

במסגרת המיזם החדש, שמופעל על ידי עיריית תל אביב, בסוף השבוע הנוכחי יצאו לדרך לראשונה חמישה קווים שנסעו בתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. המיניבוסים עוברים על פני מאות תחנות שמוקמו בנקודות מרכזיות בערים השונות, ובעקבות הדרישה הגבוהה - הם עשויים להפוך בעתיד לאוטובוסים.

לילך מחברת השאטלים מרימה טלפון לחברת ההסעות בגלל העומס. "תתגברו לי את 705", היא אומרת. לאחר מכן מגיע רכב נוסף - אך גם הוא מלא, ופעם נוספת הנהג מסמן שאין מקום וממשיך הלאה. לילך מתקשרת פעם נוספת: "תשלחו לי עוד שני רכבים".

אל הקו מגיע רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים. "הסיכום שלי עם חברת ההסעות הוא שאם תוך שבועיים נראה דרישה גדולה, יהפכו את המיניבוסים לאוטובוסים". הוא הוסיף כי "אתמול וגם היום, כשהתחלנו לתגבר את ההסעות, היו כמה תקלות. אבל בישראל אי אפשר להתחיל משהו בלי שיהיו תקלות".

עוד בוואלה!

הערב זה מתחיל: קווי התחבורה הציבורית שפועלים בשבת בגוש דן

לכתבה המלאה
קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב, 23 בנובמבר 2019
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. אבי כהן
"אני שמח שיש דרישה גדולה ואין מקום". ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק/אבי כהן

למרות חוסר הנוחות שנגרמה לנוסעים בגלל העומסים, לדבריו מדובר בדבר חיובי. "אני שמח שיש דרישה גדולה ואין מקום. הייתי יותר מודאג אם הקווים היו ריקים", הוא מסביר ונותן כדוגמה כמה מהנוסעים: "הגברת הזאת רוצה לנסוע לאיכילוב לבקר את אבא שלה, ושני האנשים האלה רוצים לנסוע ולטייל".

על שלטי המחאה שתלו בתחנות השונות אומר קוניק כי "זוהי זכותם של אנשים להביע את מחאתם". הוא הוסיף וקבע כי "אי אפשר לסגור אנשים בבית ולחשוב שהם יחזרו בתשובה. הקו הוא מידתי, לא נכנס לשכונות דתיות, והמתווה נקבע כדי לא לפגוע ברגשות הציבור הדתי שגר בעיר".

פוסטר שהודבק על תחנת אוטובוס במחאה על הפעלת קווי אוטובוס בשבת בגוש דן, 22 בנובמבר 2019. דנה ירקצי
פוסטר שהודבק על תחנת אוטובוס במחאה על הפעלת קווי אוטובוס בשבת/דנה ירקצי

לדבריו, "גבעתיים היא עיר חילונית וראוי שבעיר כזאת תהיה תחבורה שתאפשר לתושבי העיר להתנייד בסופי שבוע. יש אנשים שאין להם כסף. כבר אין דרך חזרה מזה, יש ביקוש לזה. החברה הישראלית תצטרך לדעת איך להתמודד עם זה, אחרת היא תתפרק".

"זה עדיף מכלום"

נהגי המיניבוסים הם ממוצא ערבי, הנסיעה לתושבים היום היא בחינם בגלל החוק האוסר על גביית כסף בשבת. התקציב של גבעתיים הוא הנמוך ביותר - 300 אלף שקל, מפני שמדובר בקו אחד, כשתל אביב נושאת בנטל של 900 אלף שקל. השאלה שעולה היא האם הפורמט ימשיך להיות בחינם, או שבעתיד תימצא דרך מקורית לגבות כסף מהנוסעים בסופי השבוע.

זהבה מגבעתיים מספרת לוואלה! NEWS: "אני כבר 60 שנה גרה בעיר. עכשיו אני נוסעת לבקר את אבא שלי באיכילוב. צריך לברך את ראש העיר על היוזמה הזאת". היא הבהירה כי "נכון, אני כבר מחכה שעה כי כל המיניבוסים מלאים, אבל אני מאמינה שזה ישתפר. זה עדיף מכלום".

אמיל, גם הוא תושב העיר, מחכה עם אשתו בתחנה. "אנחנו מחכים כבר יותר משעה", הוא אומר. "אנחנו אנשים מבוגרים. רוצים קצת להזיז את עצמנו ולטייל. בדרך כלל אנחנו מטיילים בגבעתיים ברגל, או שהבן שלנו בא לקחת אותנו, כי אני כבר לא נוהג. היום החלטנו לנסות את התחבורה הציבורית". למרות ההמתנה הארוכה, הוא אומר: "בסדר נו, רצינו לנסות אותו ולראות איך זה. בסוף נעלה עליו".

קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב, 23 בנובמבר 2019. אבי כהן
"דווקא נחמד לטייל". נעמי זינגר, עם בעלה והתינוק/אבי כהן

לודמילה נוסעת עם חברתה ליפו, "אנחנו נוסעות לטייל", סיפרה. "עד עכשיו היינו בבית, לא היינו יוצאות. עכשיו זה מצוין". נעמי זינגר, בת 30, מגיעה עם בעלה התינוק ושואלת: "יש מקום לעגלה?". היא נענית בחיוב ועולה להסעה. "דווקא נחמד לטייל", היא אומרת. "אנחנו שמחים שיש תחבורה ציבורית בשבת. יש לנו רכב, אבל אנחנו מקווים להשתמש בזה בהמשך. נלך לים בסוף".

אחרי שארבעה מיניבוסים מלאים כבר עברו, אנחנו מצליחים לעלות על המיניבוס. אודרי גרהם, אחת מהנוסעות שהצליחו לעלות עליו, הגיעה לישראל לפני עשר שנים. "זה נפלא, כמו יום הולדת", היא אומרת לראש העיר ומודה לו. "אני נוסעת לדיזנגוף, מחכה לזה כבר עשר שנים. אני לא יכולה לצאת כי בעלי צופה בכדורגל, אז אני צריכה לטייל בעיר. עכשיו אפשר לנסוע". היא הוביפה כי "כל שנה אומרים שיש תחבורה ציבורית והנה זה קורה".

קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב, 23 בנובמבר 2019. אבי כהן
"יהפכו את המיניבוסים לאוטובוסים". הנוסעים נאלצו לחכות דקות ארוכות בתחנה/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully