וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של מרינה שנורתה למוות בנמל אשדוד: "הרגו אותה סתם"

בני משפחתה של מרינה ראטוש התקשו לעכל את נסיבות מותה, וטענו כי ידם של המאבטחים הייתה קלה על ההדק. אביה תיאר כי הייתה "בחורה זהב", ש"סתם הפכה לקורבן". עורך דין המשפחה טען: "גופה חורר בקליעים והמאבטח לא הותיר לה סיכוי". חקירת המשטרה נמשכת

עריכה:עמית שמחה

בבית משפחת ראטוש בבית שמש מתקשים היום (שישי) לעכל את מותה של מרינה, שנורתה אמש למוות בנמל אשדוד. אביה, יצחק ראטוש, טען שידם של המאבטחים הייתה קלה על ההדק. "אי אפשר להבין למה עשו דבר כזה, למה ירו ככה והרגו", אמר. "אפשר לירות לגלגלים, היא סתם הפכה לקורבן. אי אפשר ככה להרוג ולקחת חיים".

ראטוש, בת 40, עבדה כמנהלת ברשת מחסני תאורה. היא עלתה ארצה עם משפחתה מאוקראינה בתחילת שנות ה-90. האב תיאר כי בתו הייתה "בחורה זהב". לדבריו, "הרגו בחורה כל כך טובה, אנחנו כל כך אוהבים אותה. נתנו את כל החיים בשבילה".

מרינה ראטוש, נורתה למוות ע"י מאבטחי נמל אשדוד, 21 בנובמבר 2019. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"אי אפשר ככה להרוג ולקחת חיים". ראטוש/צילום מסך, מתוך פייסבוק

מותה של ראטוש נקבע הבוקר בבית החולים אסותא באשדוד, לשם פונתה אמש במצב אנוש. מבדיקה ראשונית עולה כי היא נסעה ברכבה הפרטי בנמל אשדוד ולא צייתה להנחיית אנשי הביטחון לעצור בכניסה למתחם. בעודה עוברת את המחסום הראשון בנמל, חשדו המאבטחים כי מדובר בניסיון פיגוע וביצעו את הירי לעבר הרכב ליד המחסום השני במקום.

לאחר הירי הגיעו למקום כוחות משטרה גדולים, בהם שוטרי זיהוי פלילי שהחלו באיסוף ממצאים בזירה. המאבטח היורה נעצר, ובתום חקירתו שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים. החקירה נמשכת.

עוד בוואלה!

הירי בנמל אשדוד: הנהגת שנסעה בפראות מתה מפצעיה

לכתבה המלאה
רכבה הירוי של הצעירה בת ה-24 שנורתה בנמל אשדוד כשפרצה את המחסום במתחם. אתר רשמי
המאבטחים טענו כי חשדו שמדובר בניסיון פיגוע. רכבה של ראטוש לאחר הירי, אמש/אתר רשמי

עו"ד חיים מכלוף, המלווה את המשפחה, הבהיר כי "אירוע כזה לא צריך להסתיים כך". הוא הסביר כי ראטוש "ככל הנראה התבלבלה בדרך, לא הבינה את המאבטח או ייתכן שלא שמעה טוב". עם זאת, הוא הדגיש כי "יש מספיק דרכים לעצור אותה". לדברי עורך הדין, "ממידע ראשוני נראה שהמאבטח הוא יחסית צעיר בנמל. לא הייתה שום התרעה על פיגוע. בשיחה עם אחד השוטרים הוא פלט שהיו 11 קליעים ואחרי כן אמר שלא בטוח. אבל הבנתי שגופה חורר בקליעים והמאבטח לא הותיר לה סיכוי".

הבוקר נשלחה גופתה של ראטוש לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. עורך הדין התנגד לנתיחה, וזאת לדבריו "מסיבה פשוטה כי גם אם יש טענה שהיא תחת השפעת אלכוהול אפשר להסתפק בבדיקת דם פשוטה. היא מתה מירי. קיפדה את חייה ללא צורך בעיני".

מחברת נמל אשדוד נמסר היום: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה וממתינים לתוצאות חקירת המשטרה ונלמד את מסקנותיה".

(עדכון ראשון 14:30)

חדרה של מרינה ראטוש, הנהגת בת ה-40 שנסעה בפראות בנמל אשוד ונורתה על ידי מאבטחים. 22 בנובמבר 2019.. אתר רשמי
"יש מספיק דרכים לעצור אותה". חדרה של ראטוש/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully