וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנו במקום להשגיח על אפשטיין: שני סוהרים נאשמים בזיוף רישומים

משרד המשפטים בארה"ב הגיש כתבי אישום ראשונים בפרשה, נגד שני סוהרים שהיו בתפקיד בעת שהמיליארדר היהודי שם קץ לחייו. הם לא בדקו את אפשטיין, שנאשם בפדופיליה, בכל 30 דקות וזייפו את היומן כדי להראות שהם עשו זאת

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

שני סוהרים שהיו בתפקיד בלילה שבו התאבד בתאו המיליארדר הפדופיל ג'פרי אפשטיין הואשמו היום (שלישי) על ידי משרד המשפטים בארצות הברית בזיוף רישומים. הם נאשמים בכך שלא בדקו אותו בכל 30 דקות ובדו רשומות ביומן כדי להראות שהם לכאורה עשו זאת. אפשטיין תלה את עצמו בכלא במנהטן באוגוסט, בזמן שהמתין למשפט באשמת סחר בנערות.

על פי ההצהרה, למשך "חלקים ניכרים" מהמשמרת שלהם, השניים "ישנו, ישבו ליד השולחן שלהם, גלשו ברשת, והסתובבו באזור המשותף". לאחר מכן הם חתמו על "הצהרות כוזבות" המראות שהם ערכו ספירת אסירים. שני הסוהרים הופיעו בבית המשפט והכחישו את המיוחס להם.

האישומים נגד שני הסוהרים הם הראשונים שעלו מהחקירה הפלילית שנפתחה בעקבות מותו של איש העסקים היהודי. הוא הכחיש שהוא התעללות מינית בעשרות בנות, חלקן בנות פחות מ-14. לשכת התביעה במחוז הדרומי של ניו יורק אמרה כי הסוהרים "שוב ושוב לא ערכו את בדיקות החובה לאסירים, ושיקרו בטפסים רשמיים כדי להסתיר את ההזנחה הפושעת שלהם". הסוהרים זוהו בהצהרה בתור טובה נואל ומייקל תומאס, והם עבדו שעות נוספות באותו הלילה.

עוד נמסר בהצהרת משרד המשפטים כי מצלמות האבטחה הראו כי לא היו אנשים נוספים באזור שבו הוחזק אפשטיין באותו הערב.

דיווחים בארה"ב: איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין התאבד בתא המעצר. רויטרס
נותר ללא השגחה בתאו. אפשטיין/רויטרס

אפשטיין, בן 66, היה כבר עבריין מין מורשע כשעמד לדין, לאחר שהורשע בפלורידה ב-2008 על שידול קטינה לזנות. שני הסוהרים הצטוו לבדוק אותו בכל חצי שעה, אחרי שהוצא ממעקב אחרי אסירים אובדניים שתחתית הושם לאחר חשד שניסה לשים קץ לחייו, והוא נותר לבדו בתאו במתקן מטרופוליטן.

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר הורה על השעייתם של שני הסוהרים באוגוסט לאחר שה- FBI פתח בחקירת הפרשה שהסעירה את ארצות הברית ואת העולם, לאור קשריו של אפשטיין עם דמויות בכירות. התביעה הפדרלית הציעה להם בהמשך הסדר טיעון, אך הם דחו זאת, לפי סוכנות הידיעות אי-פי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully