וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שריפות הענק: שמי סידני נעטפו בערפיח רעיל

19.11.2019 / 9:11

העיר המאוכלסת ביותר באוסטרליה נחנקת תחת העשן הכבד שעולה משריפות היער הקטלניות. הרשויות פרסמו אזהרות מפני סכנה לבריאות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שמי סידני נעטפו בערפיח רעיל היום (שלישי) בעקבות שריפות בחוף המזרחי של אוסטרליה, שהובילו לאזהרות בריאות בעיר המאוכלסת ביותר במדינה.

אוסטרליה נוטה לשריפות יער במהלך חודשי הקיץ החמים והיבשים שלה, אך השנה הן החלו מוקדם בשל בצורת ממושכת ועלייה בטמפרטורות. במהלך החודש הנוכחי, לפחות בני אדם נספו בשריפות, שטח של אדמות ויערות בגודל של 2.5 מיליון אקר נשרפו ויותר מ-300 בתים נהרסו.

הרוחות החזקות ליבו כ-130 שריפות הבוערות ברחבי מדינות ניו סאות' וויילס וקווינסלנד כבר כמה ימים, והן נושאות את העשן דרומה כך שנוצר ערפיח בשמי סידני, שבה חיים כחמישה מיליון איש. גורמים רשמיים אמרו כי איכות האוויר בעיר הנמל הייתה פי עשרה יותר מזוהמת מהרגיל, והרשויות והמליצו לאנשים להישאר בבתים ככל האפשר בשל הזיהום שלא צפוי להתפוגג בימים הקרובים.

אובך בסידני אוסטרליה, נובמבר 2019. רויטרס
הרשויות קוראות לתושבים להישאר בבתים. שמי סידני, היום/רויטרס

"אנו יודעים כי גלי חום גורמים למחלות קשות, פינוי לבתי חולים ואף למקרי מוות, וכי אנשים רגישים יותר לגלי חום בשלב מוקדם של העונה", אמר ריצ'ארד ברום, מנהל איכות הסביבה במשרד הבריאות בניו סאות' ווילס. "השילוב של חום ואיכות אוויר ירודה מוסיף לסיכון".

כ-1,300 כבאים בניו סאות' וויילס נאבקים כדי לחזק את השורות לפני קווי האש, לקראת התחזית הצופה התחממות נוספת. השריפות מרוכזות בעיר בחוף המזרחי של המדינה ושל קווינסלנד, אולם גורמים במדינת דרום אוסטרליה מזהירים כי גם הם בסכנה. השירות המטאורולוגי אמר כי באדלייד, בירת המדינה, יימדדו מחר 42 מעלות, קרוב לשיא של כל הזמנים. יחד עם הרוחות החזקות, התנאים ליצירת שריפות יהיו "קטסטרופליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully