וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות חשאיות חושפות קשר רוסי ישיר להפלת המטוס באוקראינה

חוקרי האסון ההולנדיים אמרו כי השיחות בין מנהיגי הבדלנים בדונייצק לבין בכירים רוסיים בכירים מראות שהקשרים היו הדוקים הרבה יותר ממה שהיה ידוע עד כה. בהפלת המטוס על ידי טיל נ"מ, שהתרחשה ב-2014, נהרגו 298 נוסעים, מרביתם הולנדים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

צוות החקירה ההולנדית של הפלת טיסת MH17 בשמי אוקראינה ב-2014 שחרר היום (חמישי) שיחות טלפון בין בכירים רוסים ובין גורמים העומדים לדין בגין האסון שיורטו על ידיו. החוקרים אמרו כי השיחות בין מנהיגי הבדלנים בדונייצק לבין בכירים רוסיים בכירים מראות שהקשרים היו הדוקים הרבה יותר ממה שהיה ידוע עד כה. 298 נוסעים ואנשי צוות נספו כשטיל נ"מ פגע בטיסה, מרביתם הולנדים.

צוות החקירה הבינלאומי, שאותו מובילה הולנד, הודיע בחודש יוני על העמדתם לדין של סרגיי דובינסקי, אולג פולטוב ואיגור גירקין מרוסיה; ולאוניד חרצ'נקו מאוקראינה. לפי ההודעה, הוצאו נגד הארבעה צווי מעצר בינלאומיים. עם זאת, הם צפויים להישפט בהיעדרם בשל סירובה של מוסקבה לשתף פעולה עם החקירה. החוקרים אמרו כי הטיל שפגע במטוס הגיע מבסיס צבאי של רוסיה בקורסק, לא הרחק מהגבול עם אוקראינה.

"בחינה אחרונה של הצהרות של עדים ומידע אחרי חשף שההשפעה הרוסית על הרפובליקה העממית של דונייצק הייתה מעבר לתמיכה צבאית וכי הקשרים בין גורמים רוסיים ומנהיגי הרפובליקה היו קרובים יותר", אמרה היום ועדת החקירה, שקראה לעדים נוספים לפנות אליה. "מספרי הטלפון הללו שימשו לבסיס יומי כדי לשוחח על נושאים מנהליים, כלכליים וצבאיים ברפובליקה של דונייצק. החקירה רוצה לדעת מי השתמש במספרים האלו".

חוקר תעופה בוחן את שרידי המטוס המלזי שהופל בשמי מזרח אוקראינה, 22 ביולי, 2014. רויטרס
חוקר תעופה בוחן את שרידי המטוס, יולי 2014/רויטרס

ההצהרה הזכירה את סרגיי אקסיונוב, מנהיג חצי האי קרים שסופח על ידי רוסיה, ואת ולדיסלב סורקוב, עוזר בכיר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הם, לכאורה, היו בקשר עם אלכסנדר בורודאי, ראש הממשלה של דונייצק, אחד המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה, ועם איגור גירקין, שר ההגנה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully