וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נסיגת ארה"ב: רוסיה מקימה בסיס מסוקים בצפון סוריה

14.11.2019 / 11:07

משרד ההגנה אמר כי הבסיס בעיר הכורדית קמישלי יתמוך בכוחות המסיירים לאורך הגבול עם טורקיה, במסגרת ההסכם שגובש לעצירת המתקפה נגד הכורדים. "זהו רגע היסטורי"

עריכה: שאול אדם

רוסיה החלה בהקמת בסיס מסוקים בנמל תעופה אזרחי בצפון-מזרח סוריה - כך הודיע היום (חמישי) משרד ההגנה, שפרסם בערוץ השמי שלו תיעוד של מסוקים נוחתים בשדה שבעיר הכורדית קמישלי.
הבסיס החדש מוגן על ידי מערכות הגנה אווירית מדגם פנציר ושלושה מסוקים, הכוללים שני מסוקי תקיפה מדגם Mi-35 ומסוק תובלה מדגם Mi-8, כבר נפרסו שם.

בערוץ "זבזדה" נראו כוחות של המשטרה הצבאית הרוסית מאבטחים את הבסיס, לצד נגמ"שים וצוותי תמיכה קרקעיים, תחנת חיזוי מזג אוויר ומרפאה קטנה.

"זאת קבוצת המסוקים הרוסית הראשונה כאן בצפון סוריה, זהו רגע היסטורי, מעתה ואילך חיל האוויר שלנו יפעל באופן קבוע בנמל התעופה בעיר קמישלי", אמר כתב הערוץ פבל רמנב. מהבסיס יצאו מסוקים לסיורים בגבול עם טורקיה, על מנת להגן על כוחות המשטרה הצבאית הפרוסים באזור במסגרת ההסכם עם טורקיה שגובש אחרי המתקפה של נגד הכורדים.

תיעוד: רוסיה בהקמת בסיס מסוקים בנמל 
תעופה אזרחי בצפון-מזרח סוריה. אתר רשמי
אחד המסוקים הרוסיים בדרך לבסיס/אתר רשמי

הפריסה הרוסית באזור מגיעה פחות מחודש אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט להסיג את הכוחות מהאזור, מה שאפשר לטורקיה לצאת למתקפה נגד המיליציה הכורדית YPG ששלטה באזור, שבה היא רואה ארגון טרור על אף שהיא הייתה בעלת הברית של וושינגטון במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

אתמול אירח טראמפ את נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בבית הלבן, ועל אף ששיבח את היחסים הטובים ביניהם, לדבריו, מחלוקות רבות בין שתי בעלות הברית בנאט"ו נותרו על כנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully