וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממייסדי הקסדות הלבנות נמצא מת באיסטנבול

11.11.2019 / 14:47

גופתו של ג'יימס לה מסורייר הבריטי, שהכשיר מתנדבים בארגון הסיוע הסורי שפועל בשטחי האופוזיציה, אותרה ליד ביתו בעיר הטורקית. גורם מקומי אמר כי הוא ככל הנראה התאבד בקפיצה מהמרפסת, אולם גורם דיפלומטי אמר כי נסיבות מותו לא ברורות

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

המייסד הבריטי של ארגון שהכשיר את ארגון הסיוע הסורי "הקסדות הלבנות" נמצא מת באיסטנבול - כך מסרו היום (שני) שלושה גורמים המעורים במותו. לפי אחד משכניו של ג'יימס לה מסורייר, שהקים את קבוצת Mayday Rescue, הוא נמצא בשעות הבוקר ליד ביתו שבמרכז מחוז ביואולו שבמרכז באיסטנבול. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההערכה היא שהוא נפל מהמרפסת במשרד הביתי שלו והם מתייחסים לכך כאל התאבדות. גורם שלישי, דיפלומט, אמר כי הנסיבות מותו לא ברורות.

הקסדות הלבנות, הידועות בשם הרשמי "ההגנה האזרחית" של סוריה, זוכות לשבחים על הצלת אלפי אנשים באזורי שבשליטת המורדים לאחר הפצצות של סוריה ורוסיה במלחמת האזרחים שנמשכת כבר יותר משמונה שנים. חברי הקסדות הלבנות אומרים שהם אינם מעורבים פוליטית, אך נשיא סוריה בשאר אל-אסד ותומכיו מתארים אותם ככלי תעמולה של המערב ושל ארגוני מורדים אסלאמיים.

הקסדות הלבנות ביכו על מותו והביעו "סולידריות וצער עמוק ביותר" עם משפחתו. "עלינו להצדיע למאמציו ההומניטריים שאותם הסורים יזכרו תמיד", כתב ארגון ההצלה בטוויטר שלו.

רק ביום שישי תיאר משרד החוץ של רוסיה את לה מסורייר כסוכן ביון בריטי שזוהה ברחבי המזרח התיכון והבלקן. עוד טענה דוברת משרד החוץ מריה זכרובה כי "קשריו לארגוני טרור זוהו" כבר בעת שהותו בקוסובו.

ג'יימס לה מסורייר, המייסד הבריטי של הקסדות הלבנות. אתר רשמי
זכה לתואר אבירות ממלכת בריטניה. ג'יימס לה מסורייר/אתר רשמי

הגורם הביטחוני אמר כי אשתו סיפרה למשטרה כי היא ובעלה לקחו כדורי שינה בסביבות השעה 4:00 והלכו לישון. לדבריה, לאחר מכן היא התעוררה בשל דפיקות בדלת וגילתה שבעלה שוכב ברחוב כשהוא מוקף על ידי שוטרים.

Mayday Rescue החל לפעול ב-2014 והקים משרד באיסטנבול ב-2015 כדי לתמוך בפרויקט הסורי שלו. הפרויקטים שלו מומנו על ידי האו"ם וממשלות שונות. קצין הצבא בריטי לשעבר קיבל תואר אבירות על ידי המלכה אליזבת ב-2016 על תרומתו לשירותי ההגנה אזרחית בסוריה ועל הגנה על אזרחים בסוריה.

עוד בוואלה!

מצאו בית חדש: כ-300 אנשי "הקסדות הלבנות" עברו מירדן למערב

לכתבה המלאה

רוסיה: הוא סוכן ביון בריטי בעל קשרים לארגוני טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully