וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינויו של בנט לשר ביטחון; גלנט התנגד

השרים אישרו בישיבת הממשלה את מינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון, אחרי שהשר אריאל התפטר. השר גלנט הצביע נגד המינוי. "הדבר אינו משרת את בטחון המדינה", טען. המינוי ייכנס לתוקף כ-48 שעות לאחר התפטרות נתניהו מהתפקיד. בנט: "אפעל עם נתניהו למען ביטחון ישראל"

עריכה: טל רזניק

מינוי בנט לשר הביטחון - עדכונים אחרונים

  • שרי הממשלה אישרו את מינויו של בנט לשר הביטחון
  • גלנט התנגד: המינוי לא משרת את ביטחון המדינה
  • 48 שעות לאחר התפטרות נתניהו מהתפקיד, ייכנס המינוי לתוקף
  • מוקדם יותר התפטר מהממשלה שר החקלאות, אורי אריאל

שרי הממשלה התכנסו היום (ראשון), לראשונה מאז הודיע שר החקלאות אורי אריאל על התפטרותו ולאחר שפורסם דבר החלטתו של נתניהו למנות את ח"כ נפתלי בנט (הימין החדש) לתפקיד שר הביטחון ולאחד את סיעת הליכוד עם סיעת הימין החדש - ואישרו את מינויו לתפקיד. מוקדם יותר חתם נתניהו על מכתב התפטרות מתפקיד שר הביטחון.

עם מינויו, מסר בנט כי נענה להצעה "מתוך תחושת אחריות עמוקה לביטחון מדינת ישראל", והביע את אמונו במערכת הביטחון. "יש לי אמון מלא במערכת הביטחון, בלוחמי צה"ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי", הוא הוסיף, "כל חיי לחמתי למען ביטחון ישראל, בכל תחנות חיי - בסיירת מטכ"ל, ביחידת מגלן, בקבינט המדיני-ביטחוני ובכל תפקיד ציבורי. אני מודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בי. אפעל עמו יד ביד למען ביטחון ישראל".

השר יואב גלנט הצביע נגד ההחלטה. "ישראל נמצאת בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה. המינוי הזה אינו משרת את בטחון המדינה ולכן אצביע נגדו. אמשיך לעשות כמיטב יכולתי, כדי לסייע בידי ראש הממשלה והמערכת הבטחונית כדי לשמור על בטחון ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישראל כץ וצחי ברוורמן בישיבת ממשלה, 10 בנובמבר 2019. AP
נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/AP

גלנט, בעבר אלוף בצה"ל וכיום חבר בקבינט המדיני ביטחוני, התנגד למינוי בנט לתיק הביטחון וראה את עצמו מועמד לתפקיד. הוא נחשב לאחד ממאוכזבי המינוי, כמו גם ח"כ אבי דיכטר, ראש שב"כ לשעבר, שמונה בחודש שעבר לתפקיד סגן שר הביטחון וכעת יהיה כפוף לבנט.

המינוי של בנט לתיק הביטחון ייכנס לתוקף לאחר שיחלפו 48 שעות מהגשת ההתפטרות של נתניהו מהתפקיד. הממשלה תודיע על המינוי לכנסת, אך המינוי לא יובא להצבעה או אישור בכנסת.

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
חוזר לממשלה. נתניהו ובנט/ראובן קסטרו

המינוי של בנט מגיע לאחר שנתניהו הציע לו בשבוע שעבר להתמנות לתפקיד שר התפוצות או הרווחה בנוסף לחברותו בקבינט המדיני-ביטחוני. בוואלה! NEWS נחשף כי נתניהו הציע לו גם שריון בודד בליכוד, אך בנט סרב להצעות אלה. בנט דחה גם את הצעת השיריון משתי סיבות: ההצעה כללה שיריון שלו בלבד, ללא שקד או מי מאנשי המפלגה ובנוסף כי השיריון הוא לא מיידי אלא עתידי, בתנאי שיתקיימו בחירות. יחסיו של בנט עם נתניהו נחשבים קרובים מאוד מאז הבחירות האחרונות. בנט נפגש לעתים תכופות עם ראש הממשלה, ואף פרסם עליו פוסטים חיוביים ברשתות החברתיות.

בנט קיבל כעת הצעה מנתניהו לתפקיד שר הביטחון בדיוק שנה אחרי שנתניהו סירב לאולטימטום שהציב אחרי התפטרות שר הביטחון הקודם אביגדור ליברמן. בנובמבר 2018 נתניהו סירב לדרישתו של בנט להתמנות לתיק הביטחון, אך הנסיבות הפוליטיות והחשש שבנט ושקד יחברו לכחול לבן להקמת ממשלת מיעוט שינו את עמדתו. יצוין כי נתניהו גם פיטר את בנט ושקד רק לפני חצי שנה אחרי בחירות אפריל, ומינה במקומם את רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' כשרים.

יואב גלנט, משרד השיכון, קרית הממשלה, ירושלים, 27 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שר הקליטה. יואב גלנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

החבירה של הימין החדש למפלגתו של נתניהו צפויה להפוך את הליכוד לסיעה הגדולה בכנסת - עם 35 כיסאות לעומת 33 של כחול לבן. כמו כן, הוא מסכל את הניסיונות של כחול לבן להקים ממשלת מיעוט של כחול לבן, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו. לאחר התאחדות הליכוד והימין החדש לכנסת ה-22, האופציה היחידה של גנץ להקים ממשלת מיעוט תהיה בתמיכה של הרשימה המשותפת. אולם המהלך נתון להתנגדות פנימית בכחול לבן וגם לא זוכה לתמיכה של ליברמן.

במהלך סוף השבוע, נתניהו הבהיר לשרים כי אין לסיכום עם בנט כל משמעות מבחינת כניסה עתידית לליכוד, וכי המניע למהלך היה החשש מחבירה של בנט ואיילת שקד לכחול לבן והחיבור נועד רק להפוך את הליכוד לסיעה הגדולה בכנסת. "הם לא מצטרפים לליכוד, הם לא חלק מהליכוד ולא משוריינים בליכוד", אמר.

(עדכון ראשון: 12:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully