וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי, רימון הלם ושריפות רכבים: האיומים על עד התביעה שנסחט בידי עבריינים

9.11.2019 / 5:03

איש העסקים משה טופולסקי סובל בחודשים האחרונים מהתנכלויות רבות לעסקים שברשותו, ולאף לרכבו וביתו, בניסיון לסחוט ממנו כספים. למרות שהמשטרה עצרה כמה חשודים במעשים, שלושת החשודים העיקריים שוחררו ורק נגד החשוד בסיוע לסחיטה הוגש כתב אישום

סחיטת איש העסקים משה טופולסקי בקריית אתא, 9 בנובמבר 2019. אתר רשמי
משאית של החברה שהוצתה/אתר רשמי

אלמונים ירו אמש (שישי) לעבר אולם התצוגה החדש של טופולסקי-רצף בקרית אתא. האירוע התרחש סמוך לשעה 20:00 בערב שבת, כשלמרבה המזל איש לא היה בחנות אותה עת. לא היו נפגעים בנפש ורק נזק נגרם לחזית הזכוכית של הכניסה לאולם, שהתנפצה.

מדובר באירוע חמור במיוחד בהתחשב ברקע שלו. בעל החנות משה טופולסקי, הוא עד התביעה הראשי במשפט שמתנהל בבית משפט השלום בחיפה, במסגרתו הוגש בשבוע שעבר כתב אישום. דיון מוקדם בתיק נקבע לחודש הבא בפני השופטת הבכירה אורית קנטור.

טופולסקי אינו היחיד שנסחט על ידי עבריינים בחיפה והאזור. סחיטה באיומים של אנשי עסקים היא הרקע ללא מעט מהאירועים הפליליים המדווחים באזור חדשות לבקרים, בהם הצתות ליליות, ירי והשלכת רימונים. בחדשים האחרונים דווח על כמה התנכלויות לחברת השכרת הרכבים שלמה סיקסט, ושריפת מכוניות ומשרד שלה בהזדמנויות שונות. גם חברת עומבר סובלת מהתופעה, כשמחסני החברה בחוף שמן עלו באש בחודש יוני. בעקבות השריפה הזו אף הוגש כתב אישום חודש לאחר מכן.

סחיטת איש העסקים משה טופולסקי בקריית אתא, 9 בנובמבר 2019. אתר רשמי
רכבו האישי של טופולסקי שנשרף בחניית ביתו בשכונת דניה/אתר רשמי

אותו חודש נרשם כחודש קשה גם בחייו של טופולסקי, בעל חברה למוצרי בניין בעלת מוניטין רב באזור. לדבריו, מדובר בניסיון לסחוט ממנו מיליון דולר - כשלושה וחצי מיליון שקלים. בתוך כמה שבועות הוא סבר שעולמו חרב עליו, ב-19 ליולי, שפכו שני אלמונים חומר דליק על משאיות השייכות לחברה שלו והציתו אותן. כמה ימים אחר כך הגיעו שני אלמונים אל אולם התצוגה של החברה, ניפצו את דלת הזכוכית של האולם, שפכו במקום חומר דליק והציתו ציוד ורכוש באולם התצוגה. כתוצאה מההצתה, נגרם לציוד ולרכוש באולם התצוגה נזק רב.

חודש לאחר מכן הגיעו שני רוכבי קטנוע שזהותם אינה ידועה, אל אולם התצוגה ואחד מהם ירה 11 יריות אקדח לעברו. בחלוף ארבעה ימים נוספים, נזרק רימון הלם לעבר אולם התצוגה והתפוצץ בסמוך לו ושבועיים אחר כך הגיעה הסחיטה לפתח ביתו בשכונת דניה בחיפה, שם התעוררו בני המשפחה בוקר אחד רק כדי למצוא שהמכוניות המשפחתיות נשרפו כליל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סחיטת איש העסקים משה טופולסקי בקריית אתא, 9 בנובמבר 2019. אתר רשמי
הנזק שנגרם לכניסה לאולם התצוגה בקריית אתא/אתר רשמי

החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף, שעצרה את החשודים בסחיטה וגם את החשוד בסיוע לסחיטה שמואל אבו חצירא, תושב נשר בן 54. אבו חצירא היה בעברו מנכ"ל החברה קדישא של העדה הכורדית בחיפה והיום הוא בעל חברת קבורה פרטית הפועלת בבית העלמין תל רגב וששמו נקשר לפרשיות דומות קודמות. לטענת ימ"ר חוף, בכמה הזדמנויות ביצע אבוחצירא, עפ"י החשד, מעשים שסייעו לאיים על טופולסקי על מנת להפחיד אותו ולהניע אותו מלמסור לשותפיו את מיליוני השקלים.

טופולסקי לא שילם. שלושת החשודים בניסיון הסחיטה שוחררו זה מכבר. החשודים, שיוצגו על ידי עו"ד תומר נווה ועו"ד שלומי שרון, הם פארס רמיחאת, עבריין מוכר מהכפר איבטין, כבן 47 המתגורר בשכונת חליסה, נימר חילף בן ה-26 ורמי חילף בן ה-30 מבסמת טבעון.

במסגרת התיק היחיד שנשאר במעצר הוא רק אבוחצירא, שנאשם רק בסיוע לסחיטה של טופולסקי על ידי אלמונים. הפרקליטות אף אינה נוקבת בשמם בכתב האישום, אינדיקציה לחולשת התיק. בזמן שהמשטרה טופחת לעצמה על השכם, התיק שנמצא תחת חקירתה חסר את הנאשמים המרכזיים בסחיטה. למעשה המשפט יתנהל רק כנגד הסייען לכאורה שמואל אבוחצירא, המיוצג על ידי עו"ד רונן חליוה, ושוחרר אף הוא למעצר בית. בינתיים, במשטרה אומרים כי הם ימשיכו לחקור ביתר שאת עבירות מסוג זה ויפעילו את כל האמצעים העומדים לרשותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully