וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא קשר בין אכילת יתר להתאבדות מתבגרים

רויטרס

6.1.2003 / 20:28

מחקר באוניברסיטת מינסוטה: יותר מרבע מבני הנוער שאובחנו כאכלנים כפייתיים ניסו להתאבד; הצעירים דיווחו על מצוקה ואובדן שליטה בשל התקפי האכילה; טענו: למשקל תפקיד מכריע בחברה

הפרעות אכילה הן תופעה רווחת בקרב מתבגרים. מחקר חדש חושף כי גם בעיות אכילה שאינן נתפסות כהפרעות של ממש, עלולות להשפיע על מצבם הנפשי של הצעירים. על פי המחקר, אחוז נסיונות ההתאבדות גדל בקרב מתבגרים שנוהגים להיכנס לבולמוסי אכילה וחשים כי איבדו שליטה.

החוקרים מבהירים כי יש צורך לערוך מחקרים נוספים בתחום ולהעמיק בבדיקת הקשר בין אכילת יתר להתאבדות. למרות זאת, הם גילו כי יותר מרבע מבני הנוער שמאובחנים כאכלנים כפייתיים ניסו להתאבד. כ-29 אחוזים מהבנות ו-28 אחוזים מהבנים שהעידו על עצמם כמי שנוהגים לחוות בולמוסי אכילה, סיפרו כי ניסו להתאבד. בני הנוער גם דיווחו על תחושת מצוקה ואובדן שליטה הנובעת מהתקפי האכילה.

רוב המתבגרים שסובלים מאכילת יתר סובלים גם ממשקל עודף. מהמחקר עולה כי רובם ניסו לרזות בעבר ונכשלו. הם חשים כי למשקלם תפקיד משמעותי בבניית הדימוי העצמי שלהם. הנערים והנערות העידו כי הם אינם מרוצים מגופם ומעצמם. מהמחקר עולה כי בני נוער שאינם סובלים מאכילת יתר לא דיווחו על תחושות דומות.

החוקרים ראיינו כ-5,000 תלמידים במינסוטה. כ-17 אחוז מהבנות וכ-8 אחוז מהבנים דיווחו כי הם עורכים מפעם לפעם "זלילות פתע". מתוכם, 3 אחוזים מהבנות ואחוז אחד מהבנים ענו לקריטריונים של תסמונת התקפות האכילה, המלווה בתחושה של אובדן שליטה.

הנתונים התפרסמו בגיליון ינואר של המגזין האקדמי האמריקאי לרפואת ילדים. המחקר נערך על ידי ד"ר דיאן מ. אקארד, מאוניברסיטת מינסוטה במיניאפוליס. הממצאים תומכים במחקרים קודמים שנערכו בנושא, שהראו קשר ישיר בין השמנה למחלות נפשית בקרב מתבגרים.

"מומחים ואנשי מקצוע צריכים לאתר את אותם צעירים באמצעות שאלת השאלות הרלבנטיות לגבי מנהגי האכילה שלהם והרגלי התנהגותם", אמרה אקארד לסוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully