וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעירה לעזאזל? דוטרטה מינה את יריבתו לעמוד בראש המאבק בסמים

5.11.2019 / 10:38

נשיא הפיליפינים הציב את סגניתו, שהיא אחת ממתנגדיו הבולטים ביותר, לעמוד בראש הוועדה האחראית על המלחמה בסמים. זאת אחרי שתקפה את המדיניות של דוטרטה, שבמסגרתה נהרגו אלפים בידי המשטרה. דובר מטעמה אמר כי זהו ניסיון להפיל עליה את האשמה בכישלון

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרה מינה את יריבתו הפוליטית הגדולה לני רוברדו לאחראית על המאבק בסמים, אחרי שהיא הביעה דאגה ממספר הקורבנות הגבוה ואמרה שיש צורך בגישה חדשה ביחס לתופעה.

דבריה של רוברדו, שהיא סגניתו של דוטרטה אך אין לה תפקיד בממשל שלו, עוררו זעם אצל הנשיא ותומכיו, שבתגובה השתלחו בה. דובר של דוטרטה אמר כי ההחלטה למנות אותה לאחת מיושבי הראש של ועדה לתיאום הפעולות בין סוכנויות למאבק בסמים הייתה אמתית ולא מהלך ציני שנועד לפגוע באמינותה.

רוברדו טרם הגיבה, אך דובר שלה אמר בשבוע שעבר כי דוטרטה הציע לה את המשרה כדי להפוך אותה לשעירה לעזאזל של הליקויים בקמפיין שהוא מנהל נגד סוחרי סמים.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בטקס הכתרת קיסר יפן בטוקיו, 22 באוקטובר 2019. רויטרס
פרש מבית הדין הפלילי הבינלאומי. דוטרטה/רויטרס

המלחמה בסמים של דוטרטה, שהיא סימן ההיכר של ממשלו, גרמה לשערורייה בינלאומית בשל מותם של אלפי אנשים. ארגוני זכויות אדם מאשימים את המשטרה בהוצאות להורג שיטתיות ובמבצעי טיוח, אך היא דוחה זאת.

דוטרטה זועם על החלטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם מיולי האחרון הקוראת לחקור את מעשי ההרג. בשנה שעברה הוא פרש מבית הדין הפלילי הבינלאומי, אחרי שזה פתח בחקירה ראשונה בחשד לפשעים נגד האנושות שביצע.

פעילי זכויות אדם אומרים שהמשטרה נהנית מחסינות, ועם תמיכה שבשתיקה של הנשיא שבעבר אמר כי כמאה אלף איש ייהרגו במלחמתו בסמים. המשטרה אמרה שהיא הרגה כ-7,000 חשודים, שהתנגדו למעצר, אולם היא מכחישה מעורבות במעשי רצח מסתוריים של אלפי משתמשים וסוחרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully