וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו: עיתונאי שהעלה מודעות לאבולה נרצח בביתו

חמושים לא מזוהים פשטו על ביתו של פאפי מומברה מהמבה ודקרו אותו למוות. הם פצעו את אשתו ושרפו את ביתו, בזמן ששידר תכנית ברדיו בנושא המגיפה המשתוללת במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

עיתונאי ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שהעלה את המודעות על התפשטות נגיף האבולה, נהרג בביתו. הצבא במדינה אמר כי חמושים לא מזוהים פשטו על ביתו של פאפי מומברה מהמבה בלוובמה, שבמחוז איטורי שבצפון-מזרח המדינה. הם הרגו אותו, פצעו את אשתו ושרפו את הבית.
מהמבה אירח תכנית רדיו שעסקה בהעלאת המודעות, בזמן המתקפה. ז'אק קמווינה, שעובד גם הוא בתחנת הרדיו, אמר כי עמיתו נדקר למוות.

המדינה חווה את התפרצות האבולה השנייה בחומרתה אי-פעם, ויותר מ-2,000 איש כבר מתו מאז ההכרזה על התפרצות המגפה באוגוסט אשתקד. לפי ארגון הבריאות העולמי, נרשמו עד היום לפחות 3,000 מקרי הידבקות. הנגיף משפיע בעיקר על מחוזות צפון קיבו, דרום קיבו ואיטורי.

ביולי הכריז ארגון הבריאות העולמי על "מצב חירום בריאותי" והמאמצים להשתלט על התפשטותה נפגעו בשל אלימות נגד עובדי סיוע ומתקנים לטיפול בחולים.

האלימות נגד עובדי הסיוע נובעת מאמונה בקרב תושבים רבים כי הווירוס אינו אמיתי, מה שמוביל לחוסר אמון כלפי גורמי הרפואה וסיוע הדוחקים בהם לנטוש טקסים מסורתיים כדי לקבור בבטחה חולי אבולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully