וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלי: 54 הרוגים במתקפה של דאעש על עמדת צבא

3.11.2019 / 10:10

באחת המתקפות הקטלניות ביותר אי-פעם במדינה המערב אפריקנית, נהרגו 53 חיילים ואזרח. שלוחת "המדינה האסלאמית" באזור קיבלה אחריות. גם צבא צרפת איבד חייל בתקרית אחרת

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

לפחות 53 חיילים ואזרח אחד נהרגו במתקפה נגד צבא מאלי - כך אמרה אתמול (שבת) הממשלה. הייתה זו אחת מהמתקפות הקטלניות ביותר במדינה המערב אפריקנית מאז ומעולם, וארגון "המדינה האסלאימת" (דאעש) קיבל אחריות עליה. עם זאת, הוא לא סיפק הוכחות למעורבותו. הארגון פרסם עשרות הודעות על קבלת אחריות על מתקפות במדינות שונות מאז שחוסל מנהיגי אבו בכר אל-בגדאדי בשבוע שעבר. הרשויות דיווחו בפעם הראשונה על המתקפה באינדלימנה, שבאזור מנקה, ביום שישי, אולם מספר הקורבנות היה נמוך יותר.

"אנשים לא מזוהים שהיו חמושים היטב תקפו בשעות אחר הצהריים. המתקפה החלה עם יריות, ואז הם נסוגו לכיוון ניז'ר", אמר דובר הממשלה יאיא סנגרה לרויטרס. הוא הוסיף כי מניין ההרוגים אינו סופי, משום שהגופות עוברות הליך זיהוי. הוא אמר כי הצבא נמצא בשטח בתמיכת כוחות בינלאומיים, כולל כוחות צרפתיים ומשקיפים של האו"ם. לדבריו, עשרה בני אדם שרדו את המתקפה, שבמהלכה נגרם נזק רב. צרפת אמרה כי אחד מחייליה במדינה נהרג כשכלי הרכב שלו פגע במטען מאולתר.

חייל מצבא מאלי, 29 ביולי 2019. רויטרס
הממשלה מאבדת שליטה במדינה. חייל מצבא מאלי/רויטרס

המתקפה התרחשה אחרי פשיטות קטלניות של ארגוני הג'יהאד באזור בחודש שעבר והיא מעידה על תחכומם הגובר. מבסיסם במאלי יוצאים חמושים המקושרים לאל-קאעדה ולדאעש לפעולות ברחבי אזור הסהאל, הכולל את ניז'ר ואת בורקינה פאסו.

38 חיילים מצבא מאלי נהרגו ב-30 בספטמבר בשתי מתקפות מתואמות במרכז המדינה, אזור שחמק משליטת הממשלה למרות הנוכחות של צבא צרפת וכוחות בינלאומיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully