וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר יער באמזונס נרצח על ידי חוטבי עצים: "רצח עם ממוסד"

3.11.2019 / 11:57

לוחמים משבט ילידי בצפון ברזיל הותקפו על ידי חמושים שפלשו לשמורה שלהם, ואחד נוסף נפצע. מאז עליית בולסונארו, התגברה האלימות והרס יער הגשם. " יש לו דם של ילידים על הידיים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חוטבי עצים לא חוקיים ארבו לקבוצת ילידים שהוקמה כדי להגן על יער האמזונס, וירו למוות באחד הלוחמים - כך אמרו אתמול (שבת) מנהיגים בשבט גוואג'ג'רה שבצפון ברזיל. לוחם נוסף נפצע באירוע, שמגיע בצל התגברות הפלישות לשמורות על ידי חוטבים וכורים לא חוקיים, מאז כניסתו לתפקיד הנשיא של איש הימין הקיצוני ז'איר בולסונארו. הוא הבטיח לפתוח את השטחים המוגנים לפיתוח.

פאולו פאולינו גוואג'ג'רה, המכונה "לובו" (זאב בפורטוגזית) צד בשמורת אראריבויה שבמדינת מרנאהו ביום שישי, כשהוא הותקף ונורה בראשו. לרסיו, לוחם נוסף, נפצע אך הצליח להימלט.

"לממשל בולסונארו יש דם של ילידים על הידיים", אמרו בארגון APIB הפאן-ילידי, שמייצג את רבים מ-900 אלף חברי השבטים הילידים במדינה. "התגברות האלימות בטריטוריות של הילידים היא תוצאה ישירה של נאומי השנאה שלו והצעדים שהוא נוקט נגד עמנו".

מנהיגת הארגון, סוניה גוואג'ג'רה, האשימה את הממשלה בפירוק הסוכנויות להגנה על הסביבה והילידים, והפקרת השבטים מול הפלישה לאדמותיהם. "הגיע הזמן להגיד די לרצח העם הממסדי הזה", היא כתבה בטוויטר.

המשטרה הפדרלית של ברזיל אמרה שהיא שולחת צוות חקירה לאזור. לפי ה- APIBגופתו עדיין הייתה שרועה ביער במקום שבו הוא נהרג.

פאולו פאולינו גוואג'ג'רה, ספטמבר 2019. רויטרס
"יש כל כך הרבה הרס של הטבע". פאולו פאולינו גוואג'ג'רה, בספטמבר/רויטרס

גוואג'ג'רה, אחד השבטים הגדולים ביותר בברזיל המונה כ-20 אלף איש, הקימו את "שומרי היער" ב-2012 כדי לסייר בשמורה הגדולה. השטח כל כך גדול עד ששבט אחד קטן חי במעבה היער מבלי ליצור קשר עם העולם החיצון.

פאולינו, שהיה בשנות ה-20 לחייו והותיר אחריו ילד אחד, סיפר לרויטרס בריאיון בחודש שעבר שההגנה על היער מפני פולשים הפכה למשימה מסוכנת, אולם אמר כי אנשיו לא יכולים להיכנע לפחד. "אני מפחד לעתים, אבל עלינו להרים את ראשינו ולפעול. אנחנו כאן נלחמים", אמר, בזמן שהוא ולוחמים אחרים נערכו להתקדם לעבר מחנה של כורתי עצים.

"אנחנו מגנים על האדמה שלנו ועל החיים בה, על בעלי החיים, על הציפורים, אפילו על האווה שנמצאים כאן גם", אמר אז. "יש כל כך הרבה הרס של הטבע, עצים טובים החזקים כמו פלדה נכרתים ונלקחים. עלינו להגן על החיים האלו למען עתיד ילדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully