וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית נוקד - העבודה

6.1.2003 / 12:46

נולדתי בירושלים ב - 25 לאוקטובר, שנת 1952. משנת 1977 אני חברת קיבוץ שפיים לאחר שנישאתי לדודי – חבר הקיבוץ. לאורית שלושה ילדים: ארז (17), סמדר (22) ואביב (24).

בוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים, שם סיימתי את לימודי המשפטים, והוסמכתי כעו"ד בשנת 1977. משנת 84, שימשתי כיועצת המשפטית של התנועה הקיבוצית ובשנים האחרונות אף ניהלה את המחלקה המשפטית של התק"מ.

בנוסף שימשתי כחברת דירקטוריונים והנהלות ביניהם : דירקטוריון קק"ל, מועצת מקרקעי ישראל, מזכירות המרכז החקלאי, מנהלת ניר שיתופי, הנהלת המוסד לבוררות וגישור של התנועה הקיבוצית והמועצה הלאומית לאיכות הסביבה.

חברת כנסת וחברת וועדת הכספים של הכנסת החל מאוגוסט 2002, ונבחרתי ברוב קולות בפריימריס של מפלגת העבודה בדצמבר האחרון כנציגת מחוז הקיבוצים.

איזה אירוע או סיבה גרמו לך להיכנס לפוליטיקה?

הסיבה העיקרית לכניסתי לפוליטיקה היא הרצון העז שלי להמשיך ולהשפיע בעזרת הניסיון והידע אותו צברתי במשך כמעט 20 שנות עבודתי כיועצת המשפטית של התק"ם.

מה החוק החשוב שחוקקת?

במהלך הזמן המועט שהיה לי לפעול בכנסת דהיינו : שלושה שבועות הצלחתי כחברת ועדת הכספים להוסיף 2 הסתייגויות לחוק ההסדרים כאשר הראשון הוא פטור מארנונה למקלטים לנשים מוכות, מעונות יום ומעונות לנערות במצוקה וילדים בסיכון והשני הוא הארכת תוקף ההקלות במס הנדרשות לביצוע הסדרי החובות בקיבוצים ובמושבים.

מי היריב הפוליטי שאת מעריכה ביותר?

יש נטייה לחשוב כי בכנסת כולם יריבים עקב התדמית התקשורתית שנוצרה אל מול הוויכוחים הקולניים הרבים שנצפים בתוכניות הטלוויזיה. לעומת זאת עם כניסתי לכנסת לפני כחמישה חודשים מצאתי כי יש קירבה ויחסים ידידותיים בין חברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית. יש לי קושי למצוא ח"כ ספציפי העונה על השאלה שכן רבים וטובים הם בעלי אידיאולוגיה שאינה זהה לשלי ואף על פי כן אני מלאת הערכה כלפיהם כבני אדם טובים ומחוקקים חרוצים הנלחמים להשגת מטרותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מה היית עושה אלמלא היית ח"כ?

אלמלא הייתי ח"כ אני מניחה כי הייתי ממשיכה בתפקידי כיועצת המשפטית של התק"ם וכחברת דירקטוריונים הפועלת לקידום נושאים ציבוריים חשובים שעל סדר היום.

בכמה אירועים של חברי מרכז השתתפת בשנה האחרונה?

אינני נוהגת לקחת חלק באירועים פרטיים של חברי מרכז אלא אך ורק לחבריי הטובים, אני מאמינה מאוד בעשייה ועל כן השתתפות בחתונות ובר מצוות היא שולית בעיניי.

למה את מתחייבת בכנסת הבאה?

אני מתחייבת להמשיך לקדם, וליזום את הנושאים החברתיים- כלכליים ונושאי ההתיישבות וביניהם : אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים, קידום נשים, חיילים משוחררים, תנועות נוער וגמלאים. כמו כן אמשיך ואהיה כתובת לקיבוצים, חבריהם וההתיישבות בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully