וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוחות הכורדיים בצפון סוריה: מל"טים טורקיים פוגעים באזרחים

פוליטיקאית כורדית בכירה ביקשה מהפנטגון לחסום את המרחב האווירי באזור בטענה כי כלי טיס טורקיים פוגעים ללא אבחנה בפעילים צבאיים ואזרחים. "נטיל את האשמה על הפנטגון אם טורקיה תבצע פשעי מלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

הכוחות הכורדיים בסוריה ביקשו מהפנטגון לחסום את המרחב האווירי בצפון-מזרח המדינה בטענה שמל"טים טורקיים גורמים להרוגים רבים. אילהם אחמד, ראשת המועצה הסורית הדמוקרטית (SDC), אמרה אתמול כי הכורדים יטילו את האשמה על הפנטגון אם ארצות הברית לא תספק הגנה אווירית לאזור. לדבריה, הדבר יאפשר לטורקים לבצע פשעי מלחמה.

בשיחה עם כתבים במהלך ביקורה בוושינגטון, אמרה אחמד, העומדת בראש המפלגה הפוליטית מטעם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, כי מעל צפון מזרח סוריה ישנה נוכחות תמידית של רחפנים טורקיים חמושים, הפוגעים לא רק במטרות צבאיות, אלא גם באזרחים. לטענתה, מאז תחילת מבצע "מעיין השלום" בחודש שעבר, נהרגו 509 אזרחים ו-412 חיילים מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים.

עוד אמרה אחמד כי המועצה פנתה לפנטגון, אך לא קיבלה תשובה. היא אף דחתה טענות של בכירים בממשל האמריקני, בהם הנשיא דונלד טראמפ, כי הפסקת האש בצפון מזרח-סוריה "מחזיקה מעמד".

אילהם אחמד ראש המועצה הסורית הדמוקרטית (SDC) במהלך מסיבת עיתונאים בבריסל שבבלגיה, 10 באוקטובר 2019. רויטרס
"רחפנים עדיין טסים מעל האזור ומכוונים לאזרחים". אילהם אחמד/רויטרס

בעקבות פגישותיה עם בכירים בממשל בארצות הברית, אמרה אחמד כי מצד הכוחות האמריקניים "ישנה מוכנות להישאר". עם זאת, "עד מתי, מדוע ולשם מה - אין לנו תשובה ברורה על כך כרגע". כוחות אמריקניים ערכו אמש סיור בצפון-מזרח סוריה, בגבול עם טורקיה, לראשונה מאז נסיגת צבא ארצות הברית מהאזור מוקדם יותר החודש. חמישה כלי רכב משוריינים שנשאו את דגלי ארצות הברית סיירו ברצועה לאורך הגבול, מצפון לעיירה אל-קחטאניה, אזור שאליו כוחות המשטר צפויים להגיע במסגרת הסכם בין רוסיה לטורקיה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עשן מהפגזות הצבא הטורקי בגבול צפון מזרח סוריה. 20 לאוקטובר 2019.. רויטרס
עשן מהפגזות הצבא הטורקי בגבול בצפון מזרח סוריה/רויטרס

לפני כשבוע הודיע שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, כי ארצות הברית תשלח תגבורת למזרח סוריה כדי לחזק את ההגנה על שדות הנפט, הנשלטים על ידה ועל ידי הכוחות הכורדים, מפני פעולות אפשריות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). אחמד הגיבה על כך ואמרה כי "הכוחות האמריקניים יישארו בשדות נפט בדרום המדינה בעוד שהטורקים תוקפים אותנו בצפון, האם זו יציבות?".

בעקבות נסיגתם של כוחות צבא ארצות הברית, הגיעו הכוחות הכורדיים בצפון המדינה להסכם עם משטרו של בשאר אסד וכעת כוחות צבא סוריה מוצבים בגבול עם טורקיה. "ההגעה לפתרון פוליטי בנוגע לעתיד צפון-מזרח סוריה היא המפתח לדיון שלנו עם המשטר ולהיטמעות של כוחותינו בצבא סוריה", סיפרה אחמד.

משפחות העקורים הכורדים מועברים למחנות פליטים בצפון סוריה. 18 באוקטובר 2019. רויטרס
דנים בפתרון פוליטי עם משטר אסד. משפחות עקורים כורדים שהועברו למחנה פליטים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully