וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנסיגה: כוחות אמריקניים בסוריה סיירו עם כוחות כורדיים

31.10.2019 / 16:26

לראשונה מאז ההחלטה של טראמפ לסגת מצפון-מזרח סוריה, ערכו כוחות אמריקניים סיור משותף עם שותפיהם, בקטע מהגבול עם טורקיה. נשיא ארה"ב בחר להשאיר כוחות במדינה כדי לשמור על שדות הנפט

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

כוחות אמריקניים ערכו היום (חמישי) סיור ראשון בצפון-מזרח סוריה, בגבול עם טורקיה, לראשונה מאז נסיגת הכוחות האמריקניים מהאזור מוקדם יותר החודש. חמישה כלי רכב משוריינים שנשאו את דגלי ארצות הברית סיירו ברצועה לאורך הגבול, מצפון לעיירה אל-קחטאניה, אזור שאליו כוחות המשטר צפויים להגיע במסגרת הסכם בין רוסיה לטורקיה.

אל הסיור התלוו כוחות כורדיים, בעלי הברית המרכזיים של ארצות הברית במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). גורם בשורות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שמורכבים בעיקר מלוחמים כורדים, אמר כי לא מדובר בסיור "חד-פעמי".

דובר הקואליציה הבינלאומית, קולונל מיילס קגינס, אמר כי "כל המבצעים הצבאיים של הקואליציה מתואמים עם כוחות אחרים הפועלים באזור". לדבריו, "התחלנו לפרוס מחדש את כוחות הקואליציה במחוז דיר א-זור, בתיאום עם שותפינו מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים, כדי להגביר את הביטחון ולהמשיך את המשימה שלנו להבסת השרידים (של דאעש)".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שספג ביקורת על כך שנטש את הכורדים ואפשר לטורקיה לפתוח במבצע צבאי נגדם, אמר בשבוע שעבר כי מספר קטן של חיילים אמריקנים יישאר באזור בסוריה "שבו יש להם את הנפט". שדות הנפט של סוריה מרוכזים בעיר במחוז דיר א-זור, עמוק דרומה מהגבול עם טורקיה.

תיעוד: כוחות מצבא ארה"ב המוצבים בצפון מזרח 
סוריה סיירו במחוז אל-חסכה ובמתקני הנפט באזור. רויטרס
הסיור המשותף של הכוחות האמריקניים והכורדיים, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully