וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות קואלות נספו בשריפות ענק באוסטרליה

האש כילתה כ-20 קמ"ר באזור גידול מרכזי של שוכני העצים במדינת ניו סאות' ווילס, שחווה מאות שריפות ענק בחודשים האחרונים. "זו טרגדיה לאומית", אמרו המומחים, לאור מספרן ההולך ופוחת של הקואלות לאור אובדן בתי גידול ושינויי האקלים

עריכה: עמית שמחה

גורמי הצלה באוסטרליה חוששים כי מאות דובי קואלה נספו בשריפות יער גדולות במדינת ניו סאות' ווילס - כך דיווחה היום (רביעי) רשת BBC. האש כילתה כ-20 קמ"ר באזור גידול מרכזי, כ-400 ק"מ מצפון לסידני. גורמי החילוץ אמרו כי זאת טרגדיה במיוחד כי הקואלות היו מגזעים חזקים, ואחד המומחים כינה זאת "טרגדיה לאומית".

מספרן של הקואלות, שהן אנדמיות לאוסטרליה, נמצא בירידה משמעותית בעשורים האחרונים, בשל אובדן בתי גידול, מחלות, תקיפות כלבים ושינויי האקלים. לפי ההערכות, נותרו פחות מ-43 אלף פרטים בטבע.

צ'יין פלנגאן, העוסקת בחילוץ קואלות, אמרה כי השריפה הגדולה ליד פורט מקוויר כילתה מקלט שבו חיו מאות קואלות בעלות מטען גנטי שונה. "בשל העוצמה הגבוהה, אני חושב שמספר הקורבנות יהיה גבוה מאוד, לרוע המזל", אמהר לרשת ABC האוסטרלית. היא אמרה כי המחלצים חוששים מ"טבח" של הקואלות, והם לא היו יכולים לחפש אחרי שורדים מאחר שהאש עדיין בערה.

קואלה בוחר את המנצחת בין גרמניה לפולין יורו 2016. AP
מספרן בטבע נאמד בכ-43 אלף פרטים. דוב קואלה/AP

קואלות הן קורבן קבוע של שריפות יער. הן חיות על עצים, ולרוב הן מטפסות לצמרותיהם ומתכרבלות כדי לחמוק מהאש. "זאת טרגדיה לאומית משום שאוכלוסיית הקואלה הזו היא כל כך ייחודית", אמרה סו אשטון, מבית החולים לקואלות, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

ניו סאות' ווילס, המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה, חוותה מאות שריפות בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully