וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: ככל הנראה חיסלנו את מי שסומן יורשו של אל-בגדאדי

29.10.2019 / 19:02

נשיא ארה"ב אמר כי "מחליפו מספר 1" של מנהיג דאעש נהרג גם הוא במבצע של כוחות אמריקניים. הוא לא פירט למי הוא התכוון, אך סביר להניח שהוא התייחס לדובר הארגון, שחוסל בסיוע כוחות כורדיים בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי צבא ארצות הברית חיסל מי שככל הנראה סומן כיורשו של אבו בכר אל-בגדאדי כמנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"זה אומת שמחליפו מספר 1 של אבו בכר אל-בגדאדי הושמד על ידי כוחות אמריקניים", כתב טראמפ בטוויטר. "סביר להניח שהיה במקום הראשון". טראמפ לא ציין למי הוא מתכוון, אך ארצות הברית אישרה אתמול את הריגתו של אבו אל-חסן אל-מוה'ג'יר, דובר הארגון שנחשב ליד ימינו של אל-בגדאדי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ובכירים אחרים בממשל צופים במבצע לחיסול מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי מחדר המצב בבית הלבן, 27 באוקטובר 2019. אתר רשמי
טראמפ בחדר המבצעים בעת המבצע לחיסול אל-בגדאדי, ראשון/אתר רשמי

טראמפ הכריז ביום ראשון על חיסול אל-בגדאדי על ידי כוחות מיוחדים של ארצות הברית, במבצע מורכב בצפון-מערב סוריה. גורם בכיר במחלקת המדינה אמר אתמול כי אל-מוה'ג'יר נהרג במבצע נפרד. המיליציה הכורדית בסוריה YPG אמרה עוד ביום ראשון כי אל-מוהג'יר נהרג בפשיטה שבה השתתפו כוחות כורדיים ואמריקניים בצפון-מערב המדינה.

דאעש טרם התייחס למותו של מנהיג הארגון, שהטיל מורא על האזור כשהכריז על הקמת חליפות אסלאמית לפני חמש שנים. ברחבי העולם נערכים לאפשרות שתומכי הארגון יבצעו פיגועי נקמה, והגבירו את הכוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully