וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: אישה מונתה לתפקיד ראש הממשלה לראשונה אי-פעם

סופי וילמס תעמוד בראשות הממשלה הזמנית, במקומו של שארל מישל שישמש נשיא המועצה האירופית. במדינה אין ממשלה מתפקדת מאז דצמבר שעבר, אך השיא עוד רחוק - בין 2010 ל-2011 נדרשו מספר שיא של 541 ימים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

פיליפ מלך בלגיה מינה את סופי וילמס לראש הממשלה הזמנית, והיא תהיה האישה הראשונה שמשמשת בתפקיד. הפוליטיקאית הליברלית תחליף בתפקיד את שארל מישל, שיעבור לתפקיד נשיא המועצה האירופית בדצמבר. וילמס, בת 44, בת לאם יהודיה, תשמש בתפקיד ללא תמיכת רוב המחוקקים בפרלמנט. היא ומישל הם חברי מפלגת MR הליברלית, המייצגת את דוברי הצרפתית.

לבלגיה אין ממשלה רשמית מאז שהקואליציה של מישל קרסה בדצמבר שעבר, וגם אחרי הבחירות במאי לא קמה ממשלה פדרלית חדשה. השיחות בין המפלגה הסוציאליסטית PS המייצגת את דובריהצרפתית לבין המפלגה הפלמית הלאומנית N-VA נותרו תקועות, והן צריכות לגבש הסכם כדי להביא מפלגות אחרות על מנת להקים קואליציה.

"אני מוסר באופן רשמי את המפתחות לרו דה לה לוי (מטה ממשלת בלגיה) לסופי וילמס", אמר מישל ביום ראשון. "אני מאחל לה המון הצלחה עם האחריות הגדולה הזאת. חמש השנים האחרונות היו מאוד סוערות ברמה הפוליטית ומרובות אתגרים. ניסינו לערוך רפורמות בהרבה תחומים, עם עדיפות אחת: משרות, משרות, משרות".

בלגיה ידועה לשמצה בפוליטיקה המפוררת שלה ובמשך הזמן הרב הנדרש לה להקים ממשלות. בין 2010 ל-2011 נדרשו מספר שיא של 541 ימים.

ראש ממשלת בלגיה הנבחרת, סופי ווילמס. אתר רשמי
תצליח להקים ממשלה? ראשת ממשלת בלגיה סופי וילמס/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully