וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט ארגנטיני שזכה לתמיכת ארה"ב נבחר ליו"ר סבא"א החדש

29.10.2019 / 15:38

רפאל גרוסי גבר בתום סבבי ההצבעה המרובים על קורנל פרוטה מרומניה, והוא יחליף את יוקיה אמאנו שמת באוגוסט בעודו בתפקיד. הוא הבטיח לפעול באופן עצמאי וניטרלי ביחס לאיראן

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בחרה היום (שלישי) את הארגנטינאי רפאל גרוסי ליושב ראש הבא, והוא הבטיח מיד עם כניסתו לתפקיד לפעול באופן עצמאי וניטרלי ביחס לאיראן. גרוסי, בן 58, יחליף את יוקיה אמאנו היפני, שמת בזמן שהיה בתפקיד, והוא אמור להיכנס לתפקיד עד 1 בינואר אך ייתכן שזה יקרה מוקדם יותר.

גרוסי התמודד ראש בראש עם יד ימינו של אמאנו ועם יו"ר הסוכנות בפועל, קורנל פרוטה מרומניה, במהלך ההצבעה החוזרת שקיימו חבר המנהלים עד שאתמול לקח גרוסי את ההובלה. גרוסי קיבל את תמיכת ארצות הברית והגיע לרף שני השלישים הדרושים היום, כש-24 מדינות מתוך 35 הצביעו עבורו. המינוי שלו יהפוך לרשמי אחרי פגישה נוספת של חבר המנהלים ופגישה רחבה יותר של נציגי המדינות החברות בסבא"א.

"אני אעשה את עבודתי ואני חושב שבעבודתי היא ליישם את המנדט באופן שהוא עצמאי, הוגן וניטרלי", אמר גרוסי לכתבים אחרי שנשאל על איראן, מבלי שפירט. גורמים דיפלומטיים לא צופים לשינויים משמעותיים בעמדת הסוכנות בנוגע לסוגיות הבוערות ביותר, כמו ביחס להסכם הגרעין בין איראן למעצמות, שאותו מפרה טהראן שלב אחר שלב בתגובה לסנקציות האמריקניות. "אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא שאתן למדינות החברות ולקהילה הבינלאומית ערובות לכך שאני עצמאי ובלתי-חדיר ללחצים", אמר גרוסי, דיפלומט ותיק לסוגיות גרעין והשגריר הנוכחי של ארגנטינה בסבא"א.

רפאל מריאנו גרוסי במהלך מסע"ת בוינה, אוסטריה 16 באוקטבור 2019. AP
לא צפויים שינויים משמעותיים. גרוסי בווינה, מוקדם יותר החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully