וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם: פקחי האו"ם אוספים מודיעין ולא מחפשים נשק

רויטרס

6.1.2003 / 10:11

נשיא עיראק הזהיר את ארה"ב מתבוסה קשה במידה ותתקוף; בירך את השאהידים הפלסטינים; ממשל בוש מכין תוכניות ל"יום שאחרי סדאם"; מינהל אזרחי וכוח שיטור ישמרו על הסדר במדינה

נשיא עיראק, סדאם חוסיין, מאשים היום בנאומו את פקחי הנשק של האו"ם בביצוע עבודת איסוף מודיעין במקום לחפש אחר נשק להשמדה המונית. בנאום חגיגי לרגל יום הצבא אמר סדאם כי עיראק מתכוננת למתקפה האמריקאית הצפויה והזהיר את וושינגטון מתבוסה קשה.

נשיא עיראק בירך בחום בנאומו את העם הפלסטיני הנאבק על חירותו ובמיוחד את ה"שאהידים הזורעים פחד ביישות הציונית". הוא עודד את עמו לקראת המעערכה הצפויה ואמר כי "חיצי אויבינו יסטו מהמטרה וחיציכם יפגעו במטרתם, בעזרת אללה". הוא הזהיר כי מטרת "כוחות השטן" (ארה"ב ובנות בריתה) היא להטיל משטר כיבוש על המפרץ הפרסי ולהשתלט על משאביו.

בתוך כך, מכין הממשל האמריקאי תוכניות מפורטות לגבי הטיפול בעיראק אחרי הכרעת נשיאה, סדאם חוסיין - כך מפרסם היום ה"ניו יורק טיימס". ארה"ב מתכננת, בין השאר, להקים במדינה מינהל אזרחי שיטפל באוכלוסייה האזרחית בתקופת המעבר.

על פי הפרסומים, ממשל הנשיא ג'ורג' בוש מתכוון לקיים משפטים צבאיים לקצינים הנאמנים לסדאם. כוחות אמריקאיים ייפרסו ברחבי המדינה ככוח שיטור לשמירה על הסדר. כוחות הצבא ישמרו גם על המשאב העיקרי של עיראק - שדות הנפט.

לפי הפרסום, וושינגטון דוחה את ההצעות להקמת ממשלת צללים עיראקית לפני הפעולה הצבאית במדינה. העיתון "יו.אס.איי טודיי" פירסם היום כי ארה"ב הכניסה לכוננות כ-10,000 חיילי מילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully