וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הפורשים מחסידות גור: "אין הסכם שלום וגם לא יהיה"

27.10.2019 / 14:47

ברקע הניסיונות של החסידות הגדולה והחזקה ממנה פרש הרב שאול אלתר להנמיך את גובה הלהבות, אלתר שיגר מסר מוקלט שבו הבהיר כי "כל אחד יכול להיות רגוע". לאחרונה ניסתה החסידות לבלום את הטלטלה שחוותה עקב הפיצול, והפעילה לחץ שהוביל לשובם של כמה מהפורשים

עריכה: טל רזניק

מנהיג הפורשים מחסידות גור הרב שאול אלתר הצהיר הבוקר (ראשון) כי "אין הסכם שלום ובלי נדר גם לא יהיה", זאת ברקע הניסיונות של החסידות הגדולה והחזקה ממנה פרש להנמיך את גובה הלהבות בעקבות פרישתו. אלתר שיגר מסר מוקלט לתומכיו שבו הבהיר כי "הכל נשאר פתוח באלקנה (המקום בו הוא מתפלל), כל עוד יהיו תשעה יהודים, אהיה העשירי שאתפלל". לדבריו, "כל אחד יכול להיות רגוע ומי שרוצה יכול לשמוע את זה באופן אישי ממני".

חסידות גור, מהחזקות בארץ, המונה יותר מ-10,000 בתי אב, ניסתה בימים האחרונים לבלום את עוצמת הטלטלה שחוותה בעקבות הפיצול הרשמי בתוכה. ביום חמישי הודיעו כמה רבנים בכירים שהתפצלו יחד עם רבי שאול, בן דודו של האדמו"ר הנוכחי רבי יעקב אלתר, כי הם מצהירים נאמנות לאדמו"ר, זאת ככל הנראה בעקבות לחצים קשים שהופעלו עליהם. גם חסידים שהתפצלו ביקשו לחזור בעקבות איומים לסלק את ילדיהם ואותם מהחסידות. עם זאת, לרבי שאול נותר עדיין גרעין קשה של תומכים המוערך בין 300 ל-500 בוגרים.

רבי שאול אלתר, בהקפות שניות בירושלים. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
"כל עוד יהיו תשעה יהודים, אהיה העשירי שאתפלל". הרב שאול אלתר/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

רבי שאול המכונה "ראש הישיבה", מוביל לאחרונה את אחד הפילוגים הכי מטלטלים במגזר החרדי בחסידות גור, מהגדולות והחזקות בארץ. בשבוע שעבר, בחג שמחת תורה, הוא ומאות חסידים פרשו מהחגיגות המרכזיות בבית המדרש של החסידות בירושלים וקיימו בהנהגתו תפילות ו"הקפות" במקום חלופי ששכרו בעיר.

הצעד שמשמעותו קריאת תיגר על מנהיגות האדמו"ר הנוכחי, הוא השיא במתיחות ארוכה בין האדמו"ר ל"ראש הישיבה". בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS הסביר רבי שאול את אמירתו לפיה הוא לא מאמין במנהיגות של בן דודו. "רבי נקרא שהוא מלמד", אמר.

חסידות גור היא אחת החסידויות הגדולות והחזקות בישראל. מעבר לגודלה, גם השפעתה על העולם הפוליטי היא הדומיננטית ביותר בעולם החרדי. נציג החסידות בממשלה ובכנסת הוא סגן השר יעקב ליצמן והוא סר למרותו של האדמו"ר. ליצמן אחראי בהוראת האדמו"ר למשברים הפוליטים הכי גדולים שחוותה ממשלתו הימין בראשות נתניהו בשנים האחרונות. ממשבר עבודות רכבת בשבת, דרך חוק הגיוס ועוד.

לפי גורמים בגור, הקרע התעצם שנים ספורות לאחר מינויו של האדמו"ר הנוכחי. האחרון הפך את שיטת לימוד הגמרא בישיבות מעיון לבקיאות, בצעד שנחשב מהפכני ועורר את זעמו של בן דודו. בחודשים האחרונים, חלה החרפה במתח בין הצדדים וכעת הוא מגיע לשיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully