וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי המחלקות הפנימיות מתריעים לקראת החורף: העומסים פוגעים בחולים

27.10.2019 / 9:15

המחלקות המלאות, הקושי בהקפדה על בידוד חולים וזמני ההמתנה הארוכים הם רק חלק מהקשיים שחווים רופאים ומטופלים המחלקות הפנימיות, שצפויות להיות עמוסות במיוחד בחורף. האיגוד לרפואה פנימית קורא למשרד הבריאות לאמץ את מסקנות דוח הוועדה לשיפור הטיפול במחלקות

בית חולים הלל יפה חדרה, 5 בפברואר 2019. שלומי גבאי
"פגיעה בכבוד החולים". מחלקה פנימית/שלומי גבאי

ארבעה חודשים מאז הוגש למנכ"ל משרד הבריאות דוח ועדת טור-כספא לשיפור הטיפול במחלקות הפנימיות, והמציאות ממשיכה להיות קשה ברקע העומסים הכבדים על הצוותים הרופאיים. מנהלי המחלקות הפנימיות על מחלקות עמוסות בחולים, קושי להקפיד על בידודים ועל מניעת זיהומים, בצל פגיעה בכבוד החולים - וכל זאת עקב תנאים לא סבירים ולא ראויים.

הרופאים הפנימאים קוראים לאמץ חלק מההמלצות הבסיסיות של ועדת טור-כספא ובהם הפעלת מכונים לבדיקות ואבחונים למאושפזי הפנימיות במשמרת שניה ובימי שישי לקיצור ההמתנות ולקיצור משך האשפוזים. וכן הפעלת תקן מזכירה בדלפק האחיות לניהול אדמיניסטרטיבי של המחלקות כתזכורת. זוהי תמונת המצב המייצגת הבוקר את רוב המחלקות הפנימיות בארץ.

בית חולים הלל יפה חדרה, 5 בפברואר 2019. שלומי גבאי
מחלקה פנימית בבית החולים הלל יפה בחדרה/שלומי גבאי

האיגוד הישראלי לרפואה פנימית פרסם הבוקר עם המעבר לשעון החורף את נתוני התקנים וכמות המאושפזים בפועל במחלקות ברחבי הארץ. במחלקה פנימית א' נהריה - התקן עומד על 32 מיטות אשפוז, מאושפזים בפועל: 39.

במחלקה פנימית ב' הלל יפה התקן הוא 36 מאושפזים, כשבפועל ישנם 43. במחלקה יש שני רופאים מומחים, ארבעה מתמחים, ושני סטז'רים. דוגמה נוספת למצב הקשה ניתן למצוא במחלקה פנימית א' בבית החולים שיבא שבתל השומר כשמחלקה המוגדרת כל כולה כמחלקה המיועדת לבידודים, יש תפוסה מלאה ולא ניתן לאשפז במסדרון. במחלקה פנימית ט' בשיבא- התקן הוא 36, ומאושפזים בפועל 43.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully