וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לאחר הפיצוץ בטכניון: נקבע מותו של פרופסור גוטמנאס

26.10.2019 / 18:52

בבית החולים רמב"ם בחיפה קבעו הרופאים את מותו של פרופסור אמריטוס אלעזר גוטמנאס בן ה-80. הוא נפצע באורח אנוש בפיצוץ שהתרחש במעבדתו בפקולטה להנדסת חומרים, בנסיבות שעדיין נמצאות בבדיקה. בטכניון אמרו כי הוא "היווה דוגמה ומופת לכולנו"

צילום: דוברות כב"ה, עריכה: עמית שמחה

פרופסור אמריטוס אלעזר גוטמנאס הלך לעולמו הלילה (שבת), שבועיים לאחר שנפצע באורח אנוש בפיצוץ שהתרחש במעבדתו בפקולטה להנדסת חומרים בטכניון. גוטמנאס בן ה-80 אושפז מאז במחלקה לטיפול נמרץ, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. עד כה לא פרסם הטכניון את נסיבות הפיצוץ הקטלני שכמוהו לא זכור במוסד בשנים האחרונות.

בטכניון מסר כי הוא אבל על מותו של פרופ' גוטמנאס ומשתתף בצערה הכבש של המשפחה. "פרופסור גוטמנאס הצטרף לטכניון בשנת 1974, חודשים ספורים לאחר שעלה ארצה מברית המועצות, ונקלט בפקולטה למדע והנדסה של חומרים, שעל שורותיה נמנה לאורך כל שנותיו בטכניון. במהלך תקופה זו הנחה פרופ' גוטמנאס עשרות סטודנטים לתארים מתקדמים, פרסם קרוב למאה מאמרים בכתבי עת מדעיים ונטל חלק בכינוסים בינלאומיים רבים. כמו כן, שימש כמדען אורח במכון Max Planck והחזיק בקתדרה ע"ש זנדמן בחומרים קרמיים", פירטו בטכניון.

עוד נמסר כי מהטכניון "מסירותו של פרופסור גוטמנאס למדע ולקידום הידע האנושי הובילה אותו להמשיך בעבודתו המחקרית גם לאחר שיצא לגמלאות והפך לפרופסור אמריטוס. בכך הוא היווה דוגמה ומופת לכולנו. יהי זכרו ברוך".

פרופסור גוטמנס אלעזר, נפצע מפיצוץ במעבדה בטכניון. מתוך אתר הטכניון, אתר רשמי
הלך לעולמו בגיל 80. גוטמנאס/אתר רשמי, מתוך אתר הטכניון

עשרה צוותי כיבוי הוזעקו לזירת הפיצוץ ב-13 בחודש, שנמצאת בקומה החמישית בבניין. מכבאות והצלה לישראל נמסר כי נזק רב נגרם לקומה. לוחמי האש ערכו סריקות במבנה ולא מצאו לכודים או נפגעים נוספים במקום, ובמקביל ערכו בדיקות כדי לוודא שלא דלפו חומרים מסוכנים. "נסיבות התאונה נמצאות כעת בבדיקה", אמרו בטכניון.

רב-רשף אהוד בן עזרא שהוביל את צוותי הכיבוי סיפר כי "הפיצוץ החריב את המעבדה ופגע במעבדות סמוכות. במקום נכנסה לעבודה מערכת הכיבוי האוטומטית כך שלא הייתה שריפה במקום". לדבריו, הכוחות בוחנים האם כתוצאה מהפיצוץ נגרם אירוע נוסף".

(עדכון ראשון: 14:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully