וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאב מוגבל ומרכזי בחיינו: כוח הרצון עוזר להגיע להישגים ומאיר את הדרך

לי גיא-רון

27.10.2019 / 12:55

יש לנו רק כמות מסוימת של כוח רצון ואנחנו צריכים ללמוד לחלק אותה נכון. אי אפשר לנסות להשיג הרבה יעדים ועדיף להתמקד במה שהכי חשוב לנו. קשה למצוא את הכוח הזה, אך שינה טובה תחזק אותו ואיתו אפשר להגיע להישגים אישיים גם בתחושות ורגשות עם אנשים שאוהבים

לי גיא רון. באדיבות המצולמים
צריך למקד את כוח הרצון על מה שהכי חשוב לנו. לי גיא-רון/באדיבות המצולמים

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 25. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

כוח רצון הוא מכלול של מרכיבים המובילים אדם להשיג מטרה. המנוע הזה הוא הדבר שמוביל אותנו להצלחות שלנו. זה מה שעוזר לנו להתקדם בחיים. כוח הרצון מהווה חלק מרכזי בחיים שלנו. אני מניחה שבלעדיו נעמוד במקום כל חיינו. השימוש המעשי באנרגיה הזו, הוא שמאיר לנו את הדרך ומתחזק אותה.

לפי מחקרים, כוח הרצון הוא משאב מוגבל. כלומר, יש לנו כמות מסוימת ממנו ואנחנו צריכים ללמוד לחלק אותה נכון, להשתמש בה בחוכמה. אי אפשר, למשל, לנסות להשיג הרבה מאוד יעדים בבת אחת. צריך למקד את כוח הרצון על מה שהכי חשוב לנו. אצלי למשל, המיקוד בימים אלה הוא על כתיבת הטור השבועי, על לימודיי באוניברסיטה ועל האימון הגופני והריקוד. מעשית, זה מה שחשוב לי בתקופה הזו.

בחירות אישיות- לי גיא רון. אין, עיבוד תמונה
כל פעם אחרי אימון, אני מרגישה רעננה במובן מסוים ומלאת כוחות. לי גיא-רון/עיבוד תמונה, אין

חלק מכוח הרצון תלוי בנחישות שלנו. לפי המלומד דואק, ישנם שני סוגי נחישות: "נחישות בצמיחה", כלומר כשאנחנו לומדים ומתפתחים מהטעויות שלנו, וישנה "נחישות תוך קיבעון", שמשמעותה הסתמכות על הכישרון שלנו. אני אישית מאמינה בלמידה מטעויות. לדעתי, כך אנחנו לומדים המון על עצמנו. למשל, כשאני מבינה שאני טועה, אני מתאמצת יותר באותו תחום ומגיעה רחוק יותר זה קורה כל הזמן. זה קרה, למשל, כשלמדתי להקליד. זאת אומנם פעולה טכנית, אבל עדיין טעיתי הרבה, היה לי קשה ומתסכל, וזה עיצבן אותי מאוד. בכל מקרה, לא ויתרתי. התאמצתי בלי הפסקה כדי להשתפר, והיום כמעט אין לי טעויות.

יש כמה דברים שמחזקים את כוח הרצון שלנו. ראשית ומעל הכול - שינה טובה. כשאנחנו עייפים, כוח הרצון שלנו יורד משמעותית. בכלל, כל הפעולות שלנו קשות יותר כשאנחנו עייפים. גם כושר גופני עוזר. אני חושבת שהוא מנקה לנו את הראש ומחזק אותנו פיזית ומנטלית. כל פעם אחרי אימון, אני מרגישה רעננה במובן מסוים ומלאת כוחות. גם "מיינדפולנס" עוזר לנו להתחזק נפשית.

מבחינתי, כוח רצון הוא תכונה ויכולת שאנחנו רוצים שתהיינה לנו, כדי להשיג את המטרות שלנו. זה משהו שאני מרגישה שאין לי מספיק ממנו. אני חושבת שאני צריכה אותו בכמויות בלתי רגילות. קשה למצוא את כוח הרצון, בעיקר כשמדובר בלהתחיל משהו מאפס. זה הכי קשה. בשבילי, המשמעות היא ההכרח לרכז את כל כולי בתהליך הזה. מבחינתי, ללמוד לעשות משהו חדש זה מאד מורכב. אני הרי לא כמו כולם, אני יותר מורכבת ויותר מוגבלת בתחומים מסומים. לכן, ממני נדרש יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
לי גיא- רון. באדיבות המצולמים
חשוב מאוד לדעת במה להשקיע בחיינו. לי גיא-רון/באדיבות המצולמים

לגרום לכל מערכות הגוף שלי לעבוד ביחד זה כבר אתגר. קשה להבין איך זה לחיות בתוך גוף שחלק מהמערכות החשובות ביותר שלו לא מתקשרות ביניהן, כמו אצל אוטיסטים. אני יכולה לחשוב על משהו ולא להצליח פיזית לגרום לגוף שלי לבצע אותו. תסכול איום. מסובך להסביר את זה. המצב הזה הוא פשוט חלק קבוע מחיי, שאומנם למדתי להתמודד איתו, אבל הוא עדיין גורם לי להתפרצויות ולתסכולים.

אני צריכה הרבה מאוד כוח רצון כדי לנסות משהו. למשל - בריקוד. רציתי מאוד ללמוד לרקוד. זה דרש ממני הרבה. ללמוד לסנכרן את התנועות ולהתנועע נכון. וואוו, זה לא פשוט. עד היום כל ריקוד חדש או צעד חדש דורש ממני הרבה מאוד אנרגיות. אני יחסית מצליחה, מפני שזה כל כך חשוב לי ועושה אותי מאושרת. לכן, אני מקצה לעניין הזה, למטרה הזו, חלק לא קטן מכוח הרצון שלי, ומשיגה את היעד. יכול להיות שבעניינים רגשיים העניין יותר מסובך, אבל גם בהם בעזרת כוח רצון רב מגיעים להישגים אישיים - בתחושות, ברגשות, עם אנשים שאוהבים.

חשוב מאוד לדעת במה להשקיע בחיינו, איך והיכן לבטא את כוח הרצון שלנו. הכי חשוב להשקיע במה שפשוט עושה לנו טוב. זה הסוד שלי לחיים מאושרים. מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully