וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה ילדים, מעט גננות וסייעות: תמונת המצב בגני הילדים בישראל

25.10.2019 / 10:00

מספר הילדים בגילאי 3-5 הלומדים בגנים גבוה מהממוצע במדינות ה-OECD, אולם מספר חברות הצוות בכל גן נמוך בהשוואה לאותו מדד. עוד עולה מסקר בינלאומי המתמקד בכוח העבודה בשלב החינוך הקדם-יסודי כי הגננות מרוצות מעבודתן, אך רק כשליש מהן שבעות רצון מהמשכורת

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
הסקר הבינלאומי הראשון המתמקד בכוח העבודה בשלב החינוך הקדם-יסודי. גן ילדים ברמת גן/אלעד מלכה

מספר הילדים הלומדים בגן בישראל גבוה בהשוואה לממוצע ה-OECD, ומנגד מספר חברות הצוות בגן נמוך בהשוואה לאותו מדד - כך עולה מתוך ממצאי המחקר הבינלאומי "טאליס" בגני הילדים שמתפרסם הבוקר (שישי). המחקר מציג כי ביום מסוים מגיעים לגן בישראל 29 ילדים, בעוד במדינות הארגון מגיעים 20 ילדים. במקביל, מספר חברות הצוות בגן ילדים בישראל (גננות, סייעות, צוות שילוב וסטודנטים בהכשרה) עומד בממוצע על חמש, ואילו בממוצע מדינות ה-OECD עובדות כשבע חברות צוות.

המחקר הוא הסקר הבינלאומי הראשון המתמקד בכוח העבודה בשלב החינוך הקדם-יסודי, ומעניק תמונת מצב על צוותי הגנים הכולל מידע דמוגרפי, הכשרה מקצועית, תנאי העסקה והיקף משרה. בסקר השתתפו צוותי חינוך בגני ילדים בגילאי 3-5 בשמונה מדינות: איסלנד, גרמניה, טורקיה, יפן, ישראל, נורבגיה, צ'ילה וקוריאה הדרומית.

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
98% מחברות צוות הגן סוברות כי ההורים והילדים מעריכים אותן. גן ילדים ברמת גן/אלעד מלכה

מדוח המחקר עולה כי רובן המכריע של הגננות בישראל (95%) בעלות השכלה אקדמית, בדומה לשיעורן בממוצע המדינות. לעומת זאת, מרבית חברות הצוות המסייע (69%) בעלות השכלה תיכונית לכל היותר. כתוצאה מכך, רמת ההשכלה של כלל צוות הגן בישראל נמוכה יחסית לממוצע מדינות ה-OECD.

עוד בוואלה!

סוף שבוע סוער: צפי לאירוע גשם חריג בעוצמתו; חשש משיטפונות והצפות

לכתבה המלאה

באשר לתנאי העסקתן של צוות הגן, כ-80% מהן מועסקות במשרה עם קביעות - נתון גבוה משיעורן בממוצע מדינות הארגון (70%). כמו כן, כמעט שלושה רבעים מעובדות גני הילדים בישראל מועסקות במשרה מלאה. עם זאת, רק כשליש מחברות צוות הגן בישראל הביעו שביעות רצון משכרן.

הנשאלות ציינו כי גורמי הלחץ השכיחים ביותר הם ריבוי הילדים בגן, התמודדות עם התנהגות הילדים ומחסור במשאבים. אף על פי כן, יותר מ-95% מצוותי הגנים בישראל הביעו שביעות רצון רבה מעבודתם. 98% סוברות כי ההורים והילדים מעריכים אותן, ו-75% זוכות להערכה מהחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully