וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בהר הבית: 16 שנות מאסר לתושב אום אל-פחם שסייע לשלושת המחבלים

23.10.2019 / 10:14

אמג'ד ג'בארין, הורשע בסיוע לרצח, עבירות בנשק למטרת טרור ועבירות נוספות, על כך שסייע למחבלים שרצחו שני שוטרי מג"ב, האיל סתאווי וכמיל שנאן, ברחבת הר הבית, סמוך למסגד אל-אקצא. "צריך שני מאסרי עולם!", זעק ח"כ לשעבר שכיב שנאן, אבי אחד הנרצחים, לעבר השופטים

צלם:יואב איתיאל, עורך:שאול אדם

בית המשפט המחוזי בחיפה שלח היום (רביעי) ל-16 שנות מאסר את אמג'ד ג'בארין בן ה-37 מאום אל פחם, מואזין מסגד "אלמלסה" שסייע למבצעי הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל, כמיל שנאן והאיל סתוואי. בפיגוע נפצעו שני שוטרים נוספים ומספר שוטרים סבלו אחר כך מחרדה. ג'בארין לא נסע עם שלושה המפגעים לירושלים, אבל הוא עזר להם להסתיר באלמלסה את כלי הנשק והתחמושת שהכינו לקראת הפיגוע, הוא נכח באימוני ירי שלהם בהרים ליד אום אל-פחם, הסיע אותם אל ההסעה לירושלים ביום הפיגוע והעלים ראיות לאחריו.

השופטים אברהם אליקים, תמר נאות-פרי ורונית בש הרשיע את ג'בארין לפני שלושה חדשים פה אחד בעבירה של סיוע לרצח, עבירות בנשק למטרת טרור ועבירות נוספות. הוא כפר באישומים אבל הם קבעו כי בעדותו, באופן מגמתי ובלתי אמין, ניסה להרחיק עצמו מכל קשר לפיגוע ומסיוע לחברי החוליה לבצע את הפיגוע.

"צריך שני מאסרי עולם", זעק אביו של כמיל שנאן המנוח, ח"כ לשעבר שכיב שנאן, לעבר השופטים, לאחר שהכריזו באולם על העונש שגזרו על ג'בארין. "זה עונש לא מידתי", הביע אח"כ את זעמו עם צאתו מהאולם, "בית המשפט מסייע לרוצח הבא שמתכונן עכשיו באום אל פחם לעשות עוד פיגוע בירושלים. צר לי. צריך להרוס את הבתים של המחבלים וצריך להרוס את הבית של המחבל הזה. צריך למנוע את הזכויות שלו בביטוח הלאומי וצריך לעשות חקיקה של עונש מוות למחבלים".

שכיב שנאן שבנו נרצח בפיגוע בהר הבית - גזר דין לסייען אמג'ד ג'בארין, מחוזי חיפה, 23 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
ח"כ לשעבר שכיב שנאן בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

בנוסף לעונש המאסר, נגזרו על ג'בארין עונשי מאסר על תנאי ולמעלה מחצי מיליון פיצויים למשפחות הנפגעים בפיגוע. ח"כ לשעבר שכיב שנאן, אביו של כמיל שנאן שנהרג בפיגוע, מחה על גזר הדין וקרא כי "צריך שני מאסרי עולם!". "תתביישו", הוא קרא לעבר השופטים.

אמג'ד ג'בארין הוא מי שהסיע את מבצעי הפיגוע מחמד אחמד ג'בארין המכונה "טוטו" (מחמד), ומחמד אחמד מפדי ג'בארין (מפדי), והיה קרוב משפחתו של מחמד חאמד ג'בארין (חאמד) ברכבו, לבקשתם, אל נקודת האיסוף באזור מגרש הכדורגל בשכונת אל באטן באום אל-פחם, ממנה יוצאת באוטובוס ההסעה המאורגנת להר הבית. השופטים קבעו כי הוא ידע שהם מתכוונים בבוקר להוציא אל הפועל פיגוע לאומני במקום וכי אין בכוונתם לשוב משם בחיים. עוד נקבע כי הוא עצר את רכבו בסמוך לנקודת האיסוף ובמרחק מה ממנה על מנת שהנוסעים באוטובוס לא יבחינו בו. מחמד, חאמד ומפדי ירדו מהרכב, הלכו לנקודת האיסוף ואילו הוא נסע חזרה לביתו. הנאשם הסתיר חפצים שקיבל ממחמד באזור הסמוך לביתו ולאחר מכן נכנס לביתו והלך לישון. האוטובוס יצא מנקודת האיסוף לכיוון ירושלים, כשמחמד, חאמד ומפדי בתוכו, וברשותם כלי הנשק, התחמושת והסכין. הם הגיעו לעיר סמוך לשעה 3:00 ונכנסו למתחם הר הבית, ומאוחר יותר אותו בוקר הם ביצעו את הפיגוע הרצחני, בו נהרגו אף הם - מעשה שבהמשך יביא לסגירת הר הבית למתפללים באופן חריג, כמו גם להצבת מגנומטרים בכניסה אליו ולמתיחות שיא באזור.

הפיגוע בהר הבית - גזר דין לסייען אמג'ד ג'בארין, מחוזי חיפה, 23 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
אמג'ד גבארין בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

בשעות הבוקר, לאחר שנודע לנאשם כי מחמד, חאמד ומפדי ביצעו את הפיגוע ונהרגו במהלכו, הוא ניגש למקום המסתור, הוציא ממנו את החפצים שמסר לו מחמד והעבירם למקום מסתור אחר. בהמשך, מחק הנאשם את מספרי הטלפון של מחמד, חאמד ומפדי, אשר היו שמורים במכשיר הטלפון הסלולרי שלו, על מנת להסתיר את קשריו עימם. מספר ימים לאחר הפיגוע, עת שהה בבית האבלים של משפחת חאמד, הוא פגש את חברו של מחמד עמו נהג להתרועע במסגד ולסייע לו בניקיונו, והשניים קשרו קשר במסגרתו סיכמו להעלים בשעות הלילה, את מכשיר ה-DVR של מצלמות המסגד, כדי להעלים ראיות לכך שהסתירו בו נשק ותחמושת. הם לא הספיקו לעשות זאת, שכן בינתיים הגיעו חוקרי המשטרה למסגד ותפסו את המכשיר.

(עדכון ראשון: 09:25)

הפיגוע בהר הבית - גזר דין לסייען אמג'ד ג'בארין, מחוזי חיפה, 23 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
אמג'ד גבארין בבית המשפט, היום/יואב איתיאל
הפיגוע בהר הבית -עו"ד רמזי קטילאת, מייצג את הסייען אמג'ד ג'בארין, מחוזי חיפה, 23 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
עו"ד רמזי קטילאת, סנגורו של ג'בארין, היום בבית המשפט/יואב איתיאל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד הפיגוע: אחד המחבלים המנוטרלים מנסה לקום על רגליו. יולי 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully