וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארדואן זרק לפח את המכתב ששלח אליו טראמפ

גורמים בלשכת הנשיאות הטורקית אמרו כי ארדואן דחה על הסף את בקשתו של נשיא ארה"ב שלא לצאת למבצע נגד הכורדים בסוריה. עוד באותו היום הוא פתח במתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השליך לפח את המכתב ששלח לו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבו דרש ממנו לעצור את המבצע נגד הכורדים בסוריה - כך אמרו היום (חמישי) גורמים בלשכת הנשיאות באנקרה לרשת BBC. הגורמים אמרו כי ארדואן "דחה נחרצות" את המכתב, ועוד באותו היום החל המבצע.

במכתב, שנשלח ב-9 באוקטובר, כתב טראמפ לארדואן אחרי שהחליט להסיג את הכוחות האמריקניים מצפון-מזרח סוריה: "אתה לא רוצה להיות אחראי על טבח אלפי בני אדם, ואני לא רוצה להיות אחראי להרס הכלכלה הטורקית - ואעשה זאת". עוד כתב טראמפ: "אל תאכזב את העולם, אתה יכול להשיג עסקה טובה".

טראמפ קרא לארדואן לשאת ולתת עם ההנהגה הכורדית, והזהיר כי ההיסטוריה תשפוט אותו בחומרה. "ההיסטוריה תביט עליך בחיוב אם תסיים את זה בדרך הנכונה וההומנית. אם דברים טובים לא יקרו, היא תביט עליך לנצח כשטן. אל תהיה קשוח, אל תהיה טיפש!. אתקשר אליך בהמשך".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ב-G-20 ביפן. רויטרס
משבר ביחסים בין המדינות. טראמפ וארדואן, יולי/רויטרס

ההחלטה של טראמפ להוציא את צבא ארצות הברית מהאזור עוררה עליו ביקורת רבה גם משורות המפלגה הרפובליקנית. חברי קונגרס רבים, כמו בעלות בריתה של ארצות הברית באירופה ובמקומות אחרים, חוששים מהתבססות מחדש של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שאלפים מחבריו מוחזקים על ידי הכורדים. הכוחות הכורדיים היו חוד החנית של הקואליציה האמריקנית נגד דאעש, והם מאשימים את טראמפ בבגידה.

בעקבות נסיגת ארצות הברית, הם פנו למשטרו של בשאר אסד, בתיווך רוסיה, והגיעו עמו להסדר על התפרסותו מחדש בשטחיהם בצפון-מזרח המדינה כדי לנסות ולבלום את המתקפה של צבא טורקיה, המגובה על ידי ארגוני מורדים סוריים.

עוד בוואלה!

היום ה-9 למבצע הטורקי בסוריה

לכתבה המלאה
המכתב ששלח טראמפ לארדואן, 16 באוקטובר 2019. רויטרס
המכתב ששלח טראמפ לארדואן/רויטרס

אתמול הצביע בית הנבחרים בארצות הברית ברוב גורף בעד גינוי החלטתו טראמפ לסגת עם הכוחות מצפון-מזרח סוריה ולפנות את הדרך למבצע של טורקיה נגד הכורדים. בית הנבחרים הכריע ברוב של 354 אנשים בעד הגינוי לעומת 60 חברי קונגרס שהתנגדו להחלטה. עשרות מהנציגים הרפובליקנים בקונגרס, חברי מפלגתו של הנשיא, הצטרפו לרוב הדמוקרטי בעד הגינוי.

לאחר ההצבעה התקיים מפגש של בכירי הבית עם טראמפ, אך ההנהגה הדמוקרטית, לרבות יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, נטשו אותה לאחר שהנשיא כינה את פלוסי "פוליטיקאית מדרג שלישי". "מה שהיינו עדים לו מצדו של הנשיא זו התמוטטות. עצוב לומר זאת", אמרה פלוסי לכתבים ביציאה מהבית הלבן, וטענה כי טראמפ זעם על תוצאות ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully