וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא שאוהב לרכוב יותר מדי: דוטרטה נפצע אחרי שהחליק מהאופנוע

17.10.2019 / 9:55

יועציו של נשיא הפיליפינים אמרו כי מצבו טוב, אחרי שנפל בעת רכיבה בשטח הארמון הנשיאותי. דוטרטה, הסובל מבעיות בריאותיות רבות, נחשב לחובב גדול של אופנועים כבדים

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרה נפצע קל כשנפל מאופנוע בשטח ביתו - כך אמרו היום (חמישי) יועציו של הנשיא בן ה-74, אולם הם אמרו כי דוטרטה, הידוע בתור חובב אופנועים גדולים, מחלים היטב.
התשוקה של הנשיא הלוחמני לאופנועים הותירה אותו עם פציעה בעצבים בצווארו, יחד עם מיגרנות ובעיות בריאותיות רבות אחרות. אלו הובילו לספקולציות רבות לגבי כשירותו והיעלמותיו מעיני הציבור.

"אני רוצה להבטיח לאומה שהנשיא בטוח, בידיים טובות ובריאותו טובה", אמר דוברו של דוטרטה לעניינים משפטיים, סלבדור פנלו. דוברו אמר במסיבת עיתונאים שכינס כי דוטרטה רכב מסביב לארמון הנשיאותי אתמול בערב, ונפל בזמן שניסה להגיע לנעל שלו. הוא נחבל קלות ונשרט במרפק ובברך.
במקביל, הסנאטור כריסטופר "בונג" גו, אחד ממקורביו של דוטרטה, סיפר לכתבים כי הנשיא נפל כשהוא ניסה לפנות עם האופנוע, ואמר שהוא נפצע בירך.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בקבר החייל האלמוני במוסקבה, 4 באוקטובר 2019. AP
סובל ממיגרנות ומבעיות גב. דוטרטה במוסקבה, החודש/AP

בעלי בריתו של דוטרטה דוחים את החששות לגבי מצבו הבריאותי, אחרי שמוקדם יותר החודש אמר המנהיג כי הוא סובל מהפרעה נוירולוגית כרונית הגורמת לאחד מעפעפיו לצנוח. מתנגדיו של הנשיא, המנהל מלחמה עקובה מדם בסוחרים ובמשתמשים בסמים, טוענים כי הממשל לא שקוף מספיק ביחס למצבו האמתי. דוטרטה סובל גם מבעיות בגבו, ממחלת גרון ומבעיות אחרות המשפיעות על תפקודו.

חודשים ספורים אחרי שנכנס לתפקיד ב-2016, דוטרטה דיבר בעצב על הצורך שלו לזנוח את אופנועיו בשל הוראות מאבטחיו. הוא התרברב על שהגיע למהירות של 180 קמ"ש ועל כך שבבעלותו אופנועי ימאהה, הונדה והארלי דוידסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully