וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים שקעו מתחת למים: תיעוד מהלוויין של השיטפונות ביפן

נהרות שעלו על גדותיהם גרמו לנזקים אדירים במדינה, שהוכתה קשות מטייפון הגיביס, שגבה את חייהם של 66 בני אדם. אלפי חיילים ושוטרים ממשיכים לסרוק אחרי נעדרים, אך התקווה למצוא אותם פוחתת. "מעולם לא ראינו כזה דבר"

צילום: רויטרס

תמונות לוויין שצולמו בימים האחרונים מראות נהרות ביפן עולים על גדותיהם בעקבות הטייפון הגיביס, העוצמתי ביותר שהכה ביותר במדינה בעשורים האחרונים. הטייפון הכה שמונה מחוזות ברחבי המדינה, עם רוחות במהירות של עד 225 קמ"ש. בתמונת נראה נהר ההינומה עולה על גדותיו, כשהוא מציף בתים סמוכים. בתמונה אחרת, נראה פארק אקיגסה מוצף אחרי שנהר אקי עלה על גדותיו.

הטייפון גרם למותם של לפחות 66 בני אדם בימים האחרונים, כשצוותי חילוץ, הכוללים אלפי חיילים ושוטרים, מפלסים את דרכם בין הבוץ וההריסות בחיפושים הנואשים אחרי 15 נעדרים. אלפי תושבים נותרו ללא חשמל ומים בשל נזקי הסופה, שפירוש שמה בשפת הטגלוג הוא "מהירות". על אף שמספר המנותקים הצטמצם, הניתוק מחשמל באזורים הצפוניים מדאיג לאור הירידה בטמפרטורות. על אף שכמות הגשם צפויה להצטמצם מחר, הטמפרטורות צפויות להיות נמוכה באופן חריג באזורים רבים בהמשך השבוע.

ראש הממשלה שינזו אבה הזהיר כי הנזק הכלכלי מהסופה יהיה ממושך. אבה אמר לוועדה הפרלמנטרית כי "הממשלה הלאומית תמשיך לעשות הכל כדי שקורבנות האסון הזה יוכלו לחזור לשגרה בהקדם האפשרי". שר האוצר, טארו אסו, אמר כי לממשלה יש 500 מיליארד ין (4.6 מיליארד דולר) לכספי התאוששות מאסונות, ותקציב נוסף יישקל במידת הצורך.

נהר הינומה, יפן, עולה על גדותיו בעקבות טייפון הגיביס, 13 באוקטובר 2019. רויטרס
נהר הינומה עולה על גדותיו בעקבות הטייפון/רויטרס

מרבית הקורבנות הם ממחוז פוקושימה, שמצפון ליפן, עם 25 הרוגים, בהם אם וילד שטבעו בשיטפונות. ילד אחר של האישה נותר נעדר. תושבים בעיר קורימה, אחת הערים הגדולות ביותר במחוז, סיפרו כי הם לא היו ערוכים לשיטפונות.

"הנהר מעולם לא עלה על גדותיו ככה, וכמה בתים נשטפו לחלוטין. אני חושב שהגיע הזמן לשרטט מחדש את מפות הסכנה ולשקול מחדש את תכניות הפינוי", אמר מסהארו אישיזוואה, מוכה תיכון בן 26 שניקה את בית משפחתו בעיר. הוא אמר כי באזור חיים מבוגרים רבים, שפונו על ידי קרובי משפחתם. "מעולם לא ראינו נזק כזה בעבר, וייתכן שההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים קשורים לזה איכשהו".

עוד בוואלה!

יפן מחפשת אחר ניצולים: 35 הרוגים ו-17 נעדרים בעקבות הטייפון

לכתבה המלאה
נהר אקי, יפן, עולה על גדותיו בעקבות טייפון הגיביס, 13 באוקטובר 2019. רויטרס
בתים שקעו תחת המים בעקבות הצפות של נהר האקי/רויטרס

תושבים ששרדו את השיטפונות תיארו כיצד המים עלו במהירות לגובה החזה בתוך בכשעה ובעיקר בלילה, מה שהקשה על בריחה למקומות גבוהים יותר. רבים מההרוגים בפוקושימה היו קשישים, לפי רשת NHK.

יושינאגי היגוצ'י, בן 68, שגר כמאה מטר מאחד הסכרים באזור, חיכה בקומה השנייה בביתו בזמן שקומת הקרקע הוצפה. "בדקתי את מפת סכנות השיטפונות, אך האזור שלי בסכנה", אמר. "שמעתי שהיה שיטפון פעם אחת לפני המלחמה, אבל פשוט לא ציפינו שהמים יעברו את הסכר למרות כל האזהרות". התושבים הוזהרו על ידי מערכות כריזה ציבוריות, המאפיינות כמה ערים יפניות, וחלקם פונו לבית ספר יסודי מקומי. אף אחד מהעירייה לא בא לבדוק אותנו".

נזקי סופת הטייפון "האגיביס", קורימה, פוקשימה, יפן , 15 באוקטובר 2019. רויטרס
מרבית הקורבנות היו מפוקושימה. הצפות בקורימה, היום/רויטרס

פוקושימה היא ביתה של תחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דיאיצ'י שנהרסה ברעידת האדמה והצונאמי בשנת 2011. גורמים רשמיים בחברת Tokyo Electric Power Co, שבבעלותה הכור, אמרו כי לא הייתה דליפה של מים מזוהמים.

מי שנפגעה מנזקי הטייפון היא יצרנית האלקטרוניקה פנסוניק, שאמרה כי ההצפות פגעו במפעל שלה בפארק תעשיה גדול בקוריאמה. יצרניות הרכב ניסאן, הונדה וסובארו אמרו כי לא נגרם נזק משמעותי למפעלים שלהן, בעוד שטויוטה אמרה כי כל מפעליה פועלים כרגיל.

נזקי סופת הטייפון "האגיביס", קורימה, פוקשימה, יפן , 15 באוקטובר 2019. רויטרס
נזקי סופת הטייפון "האגיביס", קורימה, פוקשימה, יפן , 15 באוקטובר 2019/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully