וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא יורה באובמה וב-CNN: סרטון של תומכי טראמפ מעורר סערה

בסרטון נראה ראשו של טראמפ מודבק על דמות היורה, הטובח באלימות באנשים המוצגים ככלי תקשורת ויריבים פוליטיים. מארגני הכנס טענו כי הסרטון לא אושר והוצג "בחדר צדדי". הבית הלבן: "הנשיא טרם ראה אותו, אך הוא מגנה אותו בתוקף"

אתר רשמי

סרטון ערוך בו מופיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טובח בכלי תקשורת ועיתונאים בתוך כנסייה, הוצג בשבוע שעבר בכנס תומכים ב"אמריקן פריוריטי", אתר נופש של הנשיא במיאמי. בסרטון מוצגת סצנה מתוך הסרט "קינגסמן" משנת 2014, כשראשו של טראמפ הודבק על ראשו של היורה, ואילו ראשי הנרצחים הוחלפו בסמלי גופי תקשורת בהם CNN, BBC, הוושינגטון פוסט ומתנגדים פוליטיים כמו הילרי קלינטון וברק אובמה.

מארגני הכנס הסבירו כי הסרטון היה חלק ממיצג של היוצר MemeWorld, וכי אין הוא מתיר או מעודד אלימות. "הקליפ של קינגסמן הוא סאטירי בעליל והאלימות המתוארת היא מטפורית", אמר היוצר, "אף אדם לא סביר היה מאמין שהסרטון הזה הוא קריאה לפעולה, או נקיטה באלימות כלפי התקשורת".

סרטון בו נראה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יורה במתנגדיו הפוליטיים. צילום מסך
תמונה מהסרטון/צילום מסך

דובר הקמפיין של טראמפ לבחירות 2020 התנער מהסרטון ואמר כי "הסרטון לא הופק על ידי הקמפיין ואנו לא סלחניים כלפי אלימות". סטפני גרישם, דוברת הבית הלבן, צייצה בטוויטר כי הנשיא "טרם ראה את הסרטון", אך "בהסתבסס על כל מה ששמע, הוא מגנה את הסרטון בתוקף".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גינויה של סטפני גרישם, דוברת הבית הלבן

עם זאת, גופי תקשורת אמריקניים דחקו בנשיא שלא רק לגנות את הסרטון, אלא לצנזרו באופן אישי. "על כל האמריקנים לגנות תיאור זה של אלימות כלפי עיתונאים ויריבים פוליטיים של הנשיא", אמר ג'ונתן קארל, נשיא התאחדות כתבי הבית הלבן. "אמרנו בעבר לנשיא שהרטוריקה שלו עשויה להסית אלימות", הוסיף.

מארגני הכנס אומנם הודו כי הסרטון הוצג כחלק ממיצג מיוחד, אך הבהירו כי הוא "לא אושר, נצפה או הותר" על ידם. הם הוסיפו כי הסרטון הוקרן "בחדר צדדי" במהלך האירוע, והובא לידיעתם על ידי הניו יורק טיימס.

הודעת הגינוי של מארגני הכנס

לפי ניו יורק טיימס, בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, והדוברת לשעבר של הבית הלבן שרה האקבי סנדרס היו אמורים לשאת דברים במהלך הכנס. לא הייתי מודעת לשום סרטון, ואני גם לא תומכת באלימות מכל סוג שהוא, נגד אף אחד", אמרה סנדרס לעיתון. אתמול הוקיעה יו"ר המפלגה הרפובליקנית רונה מקדניאל את הסרטון וכינתה אותו בציוץ בטוויטר "מחריד".

רשת CNN אמרה בהצהרה שפורסמה ביום ראשון כי "למרבה הצער, זו לא הפעם הראשונה שתומכי הנשיא מקדמים אלימות נגד התקשורת בסרטון אותו הם כנראה מוצאים מבדר - אך הוא ללא ספק נוראי ביותר".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בגאלה של המועצה השמרנית לחקר המשפחה, וושינגטון ארה"ב, 13 בספטמבר 2019. רויטרס
דחקו בנשיא לא רק לגנות את הסרטון, אלא לצנזרו באופן אישי. טראמפ/רויטרס

סרטון פארודי דומה הופץ ברחבי הרשת ב-2017, בו נראה טראמפ באירוע היאבקות של WWE בשנת 2007, בו תקף, כחלק מקטע מבוים, את בעל הזכיינות של התכנית וינס מקמהון. בסרטון הפארודי הופיע הלוגו של רשת CNN במקום ראשו של מקמהון.

במהלך הקמפיין שלו ב-2016 שלו, וגם במהלך כהונתו כנשיא, ביקר טראמפ תכופות את גופי התקשורת המסקרים אותם, וכינה אותם "פייק ניוז" ו"אויבי העם". בשבועות האחרונים הגביר טראמפ את התקפותיו על רקע הפתיחה בהליכי ההדחה נגדו, בשל תוכן שיחתו עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully