וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארה"ב: מחכים להכרעה בשעות הקרובות

12.12.2000 / 8:01

בית המשפט העליון בוושינגטון סיים לשמוע את טיעוניהם של שני המתמודדים; תשעת השופטים עדיין לא פרסמו את הכרעתם; פרקליטיו של גור מבטיחים לקבל את ההחלטה; היום כינוס האלקטורים

המועמדים לנשיאות ארה"ב הגיעו לישורת האחרונה והפעם כנראה הם לא ימשיכו לרוץ. בית המשפט העליון בוושינגטון סיים לשמוע הלילה את טיעוניהם של עורכי דינם של המועמד הדמוקרטי, אל גור, והמועמד הרפובליקני, ג'ורג' בוש. תשעת השופטים עדיין לא פרסמו את הכרעתם שתקבע מי יהיה הנשיא ה-43 של ארה"ב.

השופטים צריכים לקבוע אם יש לאפשר את הספירה הידנית בפלורידה, כפי שקבע בסוף השבוע בית המשפט העליון במדינה, או להחליט כי הקולות מהספירה הידנית לא יכללו במניין הקולות הסופי. אם השופטים לא יסכימו לחדש את הספירה הידנית הרי שבוש יוכרז כנשיא ארה"ב. כרגע מוביל בוש על גור ב-154 קולות בלבד.

ביום שבת נעתר בית המשפט העליון בוושינגטון לבקשת עורכי דינו של בוש, והורה על עצירת הספירה הידנית החוזרת של אלפי פתקי הצבעה בפלורידה, עד לקבלת הכרעה סופית בעניין. ההחלטה בוושינגטון סתרה החלטה של בית המשפט העליון בפלורידה שהורה על ספירה מחודשת של 40 אלף קולות שנויים במחלוקת במדינה, וכן העניק לגור 383 קולות שנספרו לטובתו, אך לא נחשבו בספירה הסופית.

הדמוקרטים אינם אופטימיים בנוגע להחלטת בית המשפט העליון, כיוון שההחלטה להפסיק את הספירה, בסוף השבוע, התקבלה ברוב של חמישה שופטים נגד ארבעה. כעת מחפשים הדמוקרטים שני שופטים שיחליטו לשנות את דעתם, אולם הסיכויים לכך קלושים.

עורכי דינו של גור כבר הבטיחו, כי יקבלו את ההכרעה של בית המשפט העליון גם אם לא יסכימו איתה ולכן לא ימשיכו בתביעותיהם המשפטיות. בכל מקרה ארה"ב תדע מי הנשיא היום, כשפלורידה תכריז רשמית על 25 האלקטורים שייצגו אותה. הודעה זו תסתום את הגולל על השאלה מי משני המועמדים השיג תמיכה של יותר מ-270 אלקטורים, הדרושים כדי להיכנס לבית הלבן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully