וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור בגרמניה: מהגר סורי חטף משאית, ופצע שמונה בני אדם

צעיר שהגיע למדינה ב-2015 השתלט על כלי הרכב בעיר לימבורג שבמערב המדינה, והתנגש בכמה כלי רכב שעמדו ברמזור. לפי דיווחים מקומיים, האירוע נחקר כטרור, אך שר הפנים טרם אישר זאת באופן רשמי

משאית ששימה להתנגשות בכלי רכב בעיר לימבורג, גרמניה, 8 באוקטובר 2019. רויטרס
המשאית הגנובה אחרי ההתנגשות, הלילה/רויטרס

שמונה בני אדם נפצעו הלילה (שלישי) בתקרית במערב גרמניה, בעת שמשאית פגעה בלי רכב שעמדו ברמזור. הרשויות אמרו כי הן חושדות שמדובר בפיגוע, וחשוד בן 32 נעצר אחרי שחטף את כלי הרכב ופגע בשמונה מכוניות אחרות בעיר לימבורג. לפי כלי תקשורת מקומיים, החשוד הוא סורי במוצאו, והוא חי בגרמניה מאז 2015.

רשת השידור הציבורית ZDF דיווחה כי החוקרים מתייחסים לתקרית כבעלת "רקע טרוריסטי", אולם שר הפנים הורסט זיהופר אמר היום (שלישי) כי הוא לא יכול לומר כיצד התקרית מסווגת. עוד דווח בכלי תקשורת בגרמניה כי המשטרה ערכה חיפושים בדירה בעיר לנגן, שמדרום לפרנקפורט, במסגרת חקירת התקרית.

בעל המשאית הגנובה סיפר לעיתון מקומי כי הוא נגרר החוצה על ידי החשוד, שאילץ אותו לפתוח את הדלת. "מה אתה רוצה ממני?", סיפר בעל המשאית על שאמר לחשוד. "הוא לא אמר מילה. שאלתי אותו שוב, ואז הוא השליך אותי מחוץ למשאית".

עדת ראיה אחרת, בטינה יזליי, אמרה כי היא דיברה עם החוטף לאחר התאונה, מבלי להבין שהוא זה שנהג במשאית. "דיברתי איתו, הוא דימם מהאף שלו, ידיו דיממו והמכנסיים שלו היו קרועים. הוא אמר לי 'כל הגוף שלי כואב'. שאלתי לשמו, והוא אמר לי שקוראים לו מוחמד", היא אמרה. לפי דיווחים אחרים, שמו הוא עומר.

מריוס האן, ראש עריית לימבורג, אמר כי מחשבותיו נתונות לפצועים ולמשפחותיהם.

גרמניה נמצאת בכוננות גבוהה אחרי כמה פיגועי טרור בשנים האחרונות. הקטלני ביותר היה התרחש בדצמבר 2016, כשמהגר תוניסאי דרס למוות 12 בני אדם בשוק חג המולד בברלין עם משאית גנובה. כמה ימים לאחר מכן, הוא נורה ונהרג בידי שוטרים באיטליה, שאליה נמלט לאחר המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully