וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע רצח בצ'יינה טאון: חסר בית הכה למוות ארבעה מחוסרי בית אחרים

6.10.2019 / 8:34

המשטרה עצרה את החשוד בזמן שתקף קורבן חמישי במוט ברזל, והמניע למעשיו היה כל הנראה אלימות רנדומלית. הוא רצח את קורבנותיו בזמן שישנו בשכונה הפופולרית במנהטן, ואמו סיפרה כי הוא היה אלים וסולק מהבית

זירת רצח של חסר בית, צ'יינה טאון, מנהטן, ניו יורק, 5 באוקטובר 2019. AP
אוכלוסיית חסרי הבית בני יורק זינקה בעשור האחרון. אחת מזירות הרצח/AP

חסר בית חשוד ברצח ארבעה חסרי בית אחרים בצ'יינה טאון ובפציעה קשה של מחוסר בית נוסף - כך אמרה הלילה (ראשון) המשטרה בניו יורק. הוא השתמש במוט ברזל כדי להכות אותם, והוא נעצר כשהוא עוד היה בידיו. המשטרה אמרה כי ככל הנראה, היו אלו תקיפות רנדומליות וכי הקורבנות לא הותקפו על בסיס גזעם או גילם.

החשוד, רנדי רודריגס סנטוס, נעצר בכמה מקרים בשנים האחרונות, שלוש פעמים באשמת תקיפה. הוא נלקח לבית החולים כדי לאסוף ממנו דגימות DNA, ועדיין לא ברור אם יש לו עורך דין.

כל הקורבנות, שהיו גברים, הותקפו בזמן שישנו על מפתני דלתות או מדרכות בשלושה מקומות שונים בצ'יינה טאון, שריקה במהלך שעות הלילה. המשטרה הוזעקה לקריאה קצת לפני השעה 2:00, בזמן שאחת התקיפות הייתה בעיצומן. השוטרים מצאו גופה אחת ברחוב ואדם שני עם פציעות קשות בראשו. חיפושים נוספים בשכונה גילו שלוש גופות נוספות. זהות הקורבנות עדיין לא ידועה.

"אף אחד לא הכיר אותו בשמו, אבל ראינו אותו בכל יום", סיפר סטיבן מילר, חסר בית אחר שדר במקום, על אחד הקורבנות שאותו תיאר כנחמד ושקט. "בשלב זה, אני רק עצוב. האיש הזה מעולם לא עשה משהו. הוא רק חי את חייו. זה אמנם מבאס שהוא נמצא שם בחוץ בגשם וכל זה, אבל זה לא אומר שאין לו חיים לחיות".

זירת רצח של חסר בית, צ'יינה טאון, מנהטן, ניו יורק, 5 באוקטובר 2019. AP
החשוד נעצר בשנים האחרונות כמה פעמים בחשד לתקיפה. זירת רצח/AP

אמו של החשוד, פיורליזה רודריגס, בת 55, סיפרה לדיילי ניוז שהיא סילקה את בנה מהבית לפני כשלוש שנים בשל אופיו האלים. "מעולם לא חשבתי שהוא יהרוג מישהו", אמרה. "אבל פחדתי ממנו, כי הוא נתן לי אגרוף, ואז אמרתי לו לצאת מהבית שלי". חברי משפחה סיפרו לעיתון כי הוא החל להשתמש בסמים כשהם הגיעו לארצות הברית מהרפובליקה הדומיניקנית לפני כארבע שנים.

"כשאמרתי לו לעזוב, הוא חזר ואיים עליי", המשיכה האם. "הוא אמר לי שכשהוא יחזור לסנטו דומינגו, הוא ישיג אנשים שיחתכו לי את הפנים".

מספר דיירי הרחוב בניו יורק שבר שיאים בעשור האחרון, והם נותרו בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר. בחמש השנים האחרונות, נרצחו שבעה דיירי רחוב בכל שנה.

ראש העיר ביל דה בלאזיו ניסה להשיק תכנית שתצמצם את מספר מחוסרי הבית, אולם היא נתקלה בכמה מכשולים. מאמצי העירייה לבנות מקלטים נוספים לחסרי בית נתקעו בשל התנגדות תושבי השכונות. "אני המום ומזועזע ממעשה האלימות חסר ההגיון הזה נגד החברים הכי חלשים בקהילה שלנו", צייץ ראש העיר אתמול.

צ'יינה טאון נותרה אחד האזורים האחרונים במנהטן ששמרה על אופייה כמרכז למהגרים חדשים, אולם הג'נטריפיקציה משנה את פניה לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully