וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: לארה"ב אין זכות לנהל "מרדף חם" לתחומנו

5.1.2003 / 14:30

שר ההסברה הפקיסטני הכחיש שלחיילים האמריקאים יש זכות לחצות הגבול מאפגניסטן במהלך מצוד אחר חשודים בטרור; בוושינגטון דוחים הטענה; מספר תקריות גבול קשות התרחשו לאחרונה באזור

פקיסטן הכחישה כי העניקה לארה"ב את הזכות לנהל "מרדף חם" אחרי טרוריסטים הבורחים מאפגניסטן לשטחה. שר ההסברה הפקיסטני, שייח' ראשיד אחמד, אמר לבי.בי.סי כי לכוחות האמריקאים אין זכות לחצות את הגבול בחופשיות.

גורמים בפיקוד הכוחות האמריקאים באפגניסטן אמרו ביום שישי כי פקיסטן מודעת לכך שיש לחייליה את הזכות לרדוף אחרי חשודים בהשתייכות לטאליבן ואל קאעדה. דובר הבסיס האמריקאי בבגראם אמר כי הכוחות האמריקאים לא יעצרו בגבול בין המדינות במהלך "מרדף חם". למרות התנגדותו למרדפים, הודיע הממשל בפקיסטן כי ימשיך לתמוך במלחמת ארה"ב בטרור.

כוחות ארה"ב ואפגניסטן התעמתו השבוע פעמיים עם חיילים פקיסטנים השומרים על הגבול המדיני. באירוע החמור בין השניים, הפציצו הכוחות האמריקאים מבנה בו חשדו שמסתתר חשוד במעורבות בטרור. פקיסטן זעמה על ההפצצה וטענה כי מדובר במבנה המוצב בשטחה. ארה"ב טענה כי מדובר בשטח אפגני. עד כה נמנעו חיילי ארה"ב לפלוש לתחומה של פקיסטן.

חשוב לציין כי סוכני אף.בי.איי וסי.איי.איי פועלים מאז תחילת המערכה באפגניסטן בתיאום עם השלטונות בפקיסטן ואף עצרו מספר חשודים בהשתייכות לאל קאעדה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully