וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא קסדה וללא אמצעי בטיחות: פועל תלוי על פיגום באמצעות עגורן | תיעוד

3.10.2019 / 10:47

מקרה בטיחות חמור תועד באתר בנייה באשקלון, כשמפעיל עגורן תלה פועל על פיגום בגובה רב. בעקבות תיעוד המקרה פתחו במנהל הבטיחות של משרד העבודה והרווחה בחקירת האירוע, והמשיכו בבדיקת אתר הבנייה כולו. בעקבות האירוע נשלל רישיונו של העגורנאי ובעלי החברה הוזהרו

עורך:שאול אדם

משרד העבודה והרווחה שלל את רישיונו של מפעיל עגורן למשך ארבעה חודשים לאחר שתלה פועל אחר על פיגום באמצעות העגורן. המקרה המסוכן אירע לפני כמה שבועות באתר בנייה באשקלון, ותיעודו פורסם היום (חמישי). במנהל הבטיחות התקבל דיווח מאזרח שצילם את המעשה של העגורנאי, בעקבותיו התחילו את הטיפול בנושא. בסרטון נראה פועל שעומד על פיגום הניצב לגוף המבנה, וקשור אל העגורן באמצעות שרשרת. הפועל שעמד על הפיגום בגובה רב, תלוי בין שמיים לארץ.

פקחי מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה הגיעו מיד עם קבלת הדיווח לאתר הבנייה ברחוב יפה נוף באשקלון וערכו תחקיר ובירור מקיף, בהשתתפות מנהל העבודה באתר ומפעיל העגורן שתועד באירוע המדובר. העגורנאי הודה מיד בביצוע העבירה ופקחי מנהל הבטיחות הטילו צו בטיחות מידי, הרחיקו אותו מהאתר ואסרו על המשך עבודתו שם. הפקחים הבהירו כי הפעלת העגורן נעשתה בניגוד לתקנות הבטיחות וסיכנה את המשתתפים במעשה המסוכן.

עגורנאי תלה אדם על פיגום, צילום מסך מתוך תיעוד, 3 באוקטובר 2019. צילום מסך
העגורנאי הורחק מהאתר ונאסר על המשך עבודתו/צילום מסך

משום שעבירה בטיחותית אחת לרוב מעידה על אקלים בטיחות בעייתי באתר כולו, בוצעה בנוסף לבירור ביקורת מקיפה באתר, ונתגלו ליקויי בטיחות שונים כמו למשל: חוסר בגידור משטחי עבודה שקיימת בהם סכנת נפילה לעומק שני מטרים ויותר, פתחים במספר מקומות, בעיות שונות בפיגומים, סולמות לא תקינים באתר ותאורה חסרה. בנוסף, התגלה בביקורת כי מנהל העבודה לא נכח באתר בזמן האירוע.

בעקבות האירוע המסוכן והחריג, נשלל רישיונו של העגורנאי ל-4 חודשים, וזאת לאחר מיצוי הליך הבירור ולאחר שניתנה לו הזכות לטעון נגד ההחלטה. הוא צפוי לקבל את רישיונו מחדש בחודש ינואר 2020. כמו כן, בעלי חברת יורו ישראל עפרה חדד, שהאתר שבו התרחש האירוע נמצא בבעלותה, זומנה לשיחת בירור יחד עם מנהל העבודה באתר והממונה על הבטיחות בחברה. בשיחה הובהר למנהל העבודה כי המכתב נכנס לתיקו האישי כאזהרה חמורה. כמו כן, הובהר לעפרה חדד שבמידה ותתבצע באחד מאתרי החברה הפרה נוספת של תקנות הבטיחות, הנושא יועבר להמשך טיפולו של רשם הקבלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully