וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ערכה ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי באוקיינוס השקט

הטיל, מדגם "מיניטמן 3", שוגר מבסיס בקליפורניה ונחת בסמוך לאיי מרשל אחרי שעבר מרחק של כ-6,750 ק"מ. "יכולתה ההרתעה הגרעינית של ארה"ב חזקה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

צבא ארצות הברית אמר היום (רביעי) כי הוא ערך ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי מדגם "מיניטמן 3" מבסיס בקליפורניה אל האוקיינוס השקט. הטיל, שלא נשא ראש קרב, שוגר מבסיס חיל האוויר ונדנברג, אחרי השעה 1:00, הוא עבר מרחק של כ-6,750 ק"מ בשמי האוקיינוס עד שהגיע לאטול קרווג'ליין שבאיי מרשל.

"הניסוי מראה שיכולת ההרתעה הגרעינית של ארצות הברית היא חזקה, גמישה, מוכנה ומותאמת כראוי להרתיע את האיומים של המאה ה-21 ולהרגיע את בעלות בריתנו", מסר פיקוד התקיפה הגלובלי של חיל האוויר בהצהרה. "השיגורים אינם תגובה לאירועים עולמיים או למתיחות אזורית".

ארצות הברית השקיעה מיליארדי דולרים במשך עשורים בפיתוח טכנולוגיות נגד טילים בליסטיים, והיא הגבירה את מאמציה מול האיומים המתגברים. קוריאה הצפונית הייתה האחרונה שנכנסה למועדון המדינות המחזיקות בטילים בליסטיים בין-יבשתיים (ICBM) אחרי ניסויים שערכה ב-2017. לפי מומחים, הטיל הווסונג-15 מכסה את כל שטחה של ארצות הברית.

ההודעה על הניסוי האמריקני הגיעה שעות אחרי שקוריאה הצפונית ערכה ניסוי משלה, ככל הנראה בטיל בליסטי ששוגר מצוללת, יממה אחרי ההודעה על חידוש שיחות הגרעין שלה עם ארצות הברית.

שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי מדגם "מיניטמן 3" על ידי צבא ארה"ב מבסיס בקליפורניה, 2 באוקטובר 2019. צבא ארה"ב, אתר רשמי
שיגור הטיל מהבסיס בקליפורניה במהלך הלילה (צילום: צבא ארה"ב)/אתר רשמי, צבא ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully