וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: גשר קרס על סירות דיג בטייוואן; חמישה נהרגו

2.10.2019 / 14:31

הרשויות עדיין מחפשות אחרי נעדר נוסף מהתמוטטות הגשר בחוף המזרחי של המדינה. הסיבה לאסון עדיין לא ידועה. בין הקורבנות אזרחים אינדונזים ופיליפינים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

חמישה בני אדם נהרגו ועוד אחד נעדר בעקבות קריסת גשר בטייוואן על סירות דיג. הגשר קרס אתמול, והיום (רביעי) אמרו הרשויות כי אותרו חמש מהגופות. שניים מהמתים היו אזרחי אינדונזיה ואחר היה מהפיליפינים. זהותם של שני הקורבנות הנוספים עדיין לא ידועה.

אחרי קריסת הגשר, שאורכו היה 140 מטר, לתוך מפרץ בחופה המזרחי של המדינה, כ-60 ק"מ מהבירה טאייפה, שלח הצבא פלטפורמה צפה כדי לסייע בעבודות פינוי ההריסות ובניסיונות לחלץ שתיים מהסירות שנתקעו מתחת לגשר. הסירה השלישית נמשתה כבר אתמול.

עדיין לא ברור מה הוביל לקריסת הגשר, שקרתה אחרי שסופת טייפון הכתה באי לפני כמה ימים. עוד עשרה בני אדם נפצעו ופונו לבית החולים, בהם נהג משאית נפט שנפל מהגשר. תשעה מהפצועים הם פיליפינים, והעשירי הוא אינדונזי. העובדים גויסו על ידי לשכת תעסוקה מקומית. רבים מאזרחי שתי המדינות עובדים בסירות דיג בטייוואן, שבה המשכורות גבוהות יותר בהשוואה לארצותיהם.

הגשר, שגובהו 18 מטר, נפתח ב-1998 במקום מקטע נמוך יותר שמנע מסירות דיג לחלוף מתחתיו. החברה שעיצבה את הגשר, MAA Consultants, אמרה כי הוא הגשר הקשתי היחיד במדינה הנתמך על ידי כבלים והשני בעולם כולו הנתמך בידי כבלי פלדה.

קריסת גשר באורך 140 מטרים אל תוך נהר הנאנפאנגו שבמזרח טאיוואן 1 באוקטובר 2019. AP
אורכו של הגשר היה 140 מטר/AP
קריסת גשר באורך 140 מטרים אל תוך נהר הנאנפאנגו שבמזרח טאיוואן 1 באוקטובר 2019. AP
קריסת גשר באורך 140 מטרים אל תוך נהר הנאנפאנגו שבמזרח טאיוואן 1 באוקטובר 2019/AP
  • עוד באותו נושא:
  • טייוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully