וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: נמשיך לסגת מהסכם הגרעין עד להשגת התוצאה הרצויה

2.10.2019 / 13:22

המנהיג העליון אמר את הדברים בכנס עם מפקדי משמרות המהפכה, על רקע הניסיון הכושל לחדש את השיחות בין ארה"ב לאיראן. רוחאני אמר כי התכנית של מקרון מקובלת בגדול, אולם על טראמפ להחליט מה הוא רוצה

צילום: רויטרס. עריכה: ליר שפיגלר

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (רביעי) כי הטהראן תמשיך לצמצם את התחייבויותיה בהסכם הגרעין, עד שהיא תשיג את "התוצאה הרצויה". במפגש עם מפקדי משמרות המהפכה, אמר חמינאי כי "האחריות היא של סוכנות האנרגיה האטומית והיא חייבת ליישם את הצמצום בצורה מדויקת, שלמה ומקיפה ולהמשיך בכך עד כשיגיע הזמן שבו נשיג את התוצאה הרצויה".

דבריו של חמינאי נאמרו על רקע הפרסומים על ניסיונות לא מוצלחים שנעשו בשבוע שעבר במהלך העצרת הכללית של האו"ם לקיום שיחה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא חסן רוחאני.

היום אמר רוחאני כי התכנית לשיחות שאותה גיבש נשיא צרפת עמנואל מקרון מקובלת בכלליות, אך דרושים כמה שינויים בניסוחים שבה. לפי התכנית, איראן תבהיר כי היא לא מעוניינת בפיתוח נשק גרעיני ותעזור לשפר את המצב הביטחוני באזור ובנתיבי השיט. זאת בזמן שוושינגטון תסיר את כל הסנקציות ותאפשר לטהראן להמשיך מידית במכירות הנפט שלה.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס עם מפקדי משמרות המהפכה, 2 באוקטובר 2019. רויטרס
חמינאי בכינוס עם מפקדי משמרות המהפכה, היום/רויטרס

עם זאת, רוחאני אמר בישיבת הממשלה, ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, כי המסרים הסותרים שהתקבלו מארצות הברית בנוגע לסנקציות פוגעים בסיכויים לשיחות. הוא אמר כי זה לא מקובל שטראמפ אומר בגלוי כי הוא יחריף את הסנקציות, בעוד שמעצמות אירופה אומרות בשיחות פרטיות לאיראן כי הוא מוכן לפתוח במשא ומתן.

"שאלתי את אותם חברים מאירופה, לאיזה חלק עליי להסכים? האם עלינו לקבל את המילה שלכם שאמריקה מוכנה?", אמר רוחאני. "או את המילים של נשיא אמריקה, שב-24 שעות אמר מפורשות פעמיים שהוא רוצה להחריף את הסנקציות? לא הייתה להם תשובה ברורה".

רוחאני אמר כי מדינות אירופה ממשיכות במאמציהן לארגן שיחות בין הצדדים. גרמניה, בריטניה וצרפת הן בין המדינות החתמות על הסכם הגרעין, שממנו פרש טראמפ בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully