וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בדרום קוריאה התאבדה אחרי שצולמה בתא הלבשה בבית חולים

התופעה הנרחבת במדינה גובה קורבנות, אחרי שאישה שגילתה כי היא תועדה ללא ידיעתה בעת שהחליפה בגדים שמה קץ לחייה. רופא העובד בבית החולים נעצר כבר באוגוסט בחשד שיצר חור בקיר כדי לצלם נשים מתלבשות

קצין משטרה מדגים פעילות של מייבש שיער בתוכו מובנת מצלמת נסתרת אשר מצלמת אורחים באופן בלתי חוקי, בסיאול, דרום קוריאה, 20 מרץ 2019. AP
שוטר מדגים מצלמה נסתרת בסיאול, מרץ/AP

אישה בדרום קוריאה שמה קץ לחייה אחרי שגילתה כי היא צולמה בחשאי בתא החלפה בבית חולים - כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. זאת בזמן של חששות גוברים בציבור מפני מגיפת המציצנות שאחזה במדינה.

האישה, המכונה בדיווחי חדשות מקומיות "א'", נמצאה ללא רוח חיים בביתה בדרום מערב המדינה בשבוע שעבר. ממשפחתה נמסר כי היא סבלה מ"סיוטים וטראומה" לאחר שגילתה כי היא צולמה בבית החולים ללא ידיעתה. בהצהרה של משפחתה נאמר כי היא עשתה "בחירה קיצונית".

פתולוג באותו בית חולים נעצר באוגוסט בחשד שצילם עמיתות לעבודה בחדר ההלבשה של העובדים. לטענת המשטרה, הוא יצר חור בקיר המלתחות כדי לצלם ארבע נשים. הם חוקרים קשר בין הטענות נגדו לבין ההתאבדות של אישה, אחת מאלפי קורבנות תופעת ה"מולקה", שבה נשים מצולמות בסתר בסרטונים המועלים לאתרים שמבקשים במקרים רבים תשלום לא חוקי.

ב-2017 דווח למשטרה על 6,400 מקרים צילומים לא חוקיים, לעומת 2,400 ב-2012. מוקדם יותר השנה נעצרו שני גברים בשל צילומי סתר של 1,600 איש ב-30 מלונות בעשר ערים שונות במדינה. הסרטים הועלו לאתר בתשלום.

נא-יאנג לי, פרופסורית לסוציולוגיה מאוניברסיטת צ'ונג-אנג בסיאול, אמרה כי יותר ויותר נשים חשות בהלה בגלל התופעה. "יש מצלמות בכל מקום - משירותים ועד מלוניות, בבתים שבהם אתה גר לבד, לבית ספר, ותמונות או קטעי סרטים אלה מופצים באתרי פורנוגרפיה כשאת לא מודעת להם", אמרה. "הם משולבים עם תמונות גרפיות אחרות כדי להיות פורנוגרפיות ומופצות שוב".

התופעה עוררה מחאות נרחבות בקוריאה הדרומית. באוגוסט שעבר צעדו בסיאול 70 אלף איש עם שלטים שבהם נכתב: "החיים שלי הם לא הפורנו שלך".

לי אמרה כי נשים רבות חשות שהמשטרה והתביעה לא לוקחים אותן ברצינות וכי החשודים משוחררים במהירוצ. היא ציינה מקרה בשנה שעברה, שבו דוגמנית נשלחה לעשרה חודשי מאסר כי צילמה את אחד מעמיתיה והפיצה בכוונה את תמונותיו ברשת, בעוד שבמקרה דומה כשהקורבן הייתה אישה והתוקף היה גבר הוא רק נקנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully