וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר חלון ההרשמה: 130 אלף צאצאי מגורשי ספרד הגישו בקשה לאזרחות

1.10.2019 / 22:43

משרד המשפטים הספרדי הודיע כי הסתיימו ארבע השנים שבהן צאצאי הגירוש ההמוני של שנת 1492 יכלו להגיש בקשה לאזרחות. מחצית מהפניות הוגשו בחודש האחרון בלבד, רבות מהן ממדינות אמריקה הלטינית. על הפונים היה להוכיח את שורשיהם באמצעות שמות משפחתם או אילן היוחסין שלהם

ספר בשפת הלאדינו, יהדות ספרד, 20 פברואר 2019. AP
תם המועד האחרון להגשת בקשת אזרחות, ספר בשפת הלאדינו של יהדות ספרד/AP

יותר מ-130 אלף צאצאי מגורשי ספרד הגישו בקשה לאזרחות ספרדית בארבע השנים האחרונות - כך הודיע היום (שלישי) משרד המשפטים הספרדי, שעות לאחר שתם המועד האחרון להגשת בקשה. מחצית מהפניות - שמספרן עומד על 132,226 - הוגשו בחודש האחרון בלבד, עם ההתקרבות לדד-ליין. חלקן הגדול הגיע ממדינות אמריקה הלטינית, ובראשן מקסיקו, קולומביה וונצואלה.

בארבע השנים האחרונות, ספרד אפשרה לצאצאי הגירוש ההמוני שאירע בשנת 1492 לבקש להפוך לאזרחי המדינה, מבלי לוותר על אזרחותם הנוכחית. היה עליהם להוכיח את שורשיהם היהודים-ספרדיים באמצעות שמות המשפחה שלהם, אילן היוחסין שלהם או שפתם. המשרד הודיע כי הוא יעבור על כל הבקשות, כולל פניות שהוגשו ללא האישורים החוקיים הנדרשים, שאותם ניתן לצרף בהמשך.

כ-300 אלף יהודים חיו בספרד לפני שפרננדו השני מלך אראגון ואיזבלה הראשונה מלכת קסטיליה, הידועים כ"מלכים הקתוליים" שייסדו את האימפריה הספרדית, הורו ליהודים ומוסלמים להמיר את דתם או שיהיה עליהם לעזוב את המדינה. ספרד מסרה כי היא חייבת לצאצאי המגורשים את הכרת התודה על הפצת השפה והתרבות הספרדיים ברחבי העולם.

רוב היהודים שהוגשו התיישבו באזורים אחרים לחופי הים התיכון ובמזרח התיכון. בישראל, הספרדים מהווים כרבע מכלל האוכלוסייה. המגורים היהודים הישנים בערים כמו קורדובה וטולדו מושכים אלפי תיירים מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully