וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם לא הציבה מכלים לאיסוף אריזות - וצפויה להיקנס בחצי מיליון שקל

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה כתב השבוע לעיריית ירושלים כי הוא מתכוון להטיל עליה קנס כספי, לאחר שהפרה את חוק האריזות ולא חתמה על הסכם עם תאגיד מיחזור. עיריית ירושלים: "נמצאים בהליך הידברות מוסכם עם המשרד להגנת הסביבה בנושא"

איסוף בקבוקים לקבלת פיקדון. גבעתיים, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
העירייה פינתה עשרה אחוז ממתקני מחזור האשפה בשכונות העיר/ראובן קסטרו

המשרד להגנת הסביבה הודיע השבוע לעיריית ירושלים על ההחלטה לקנוס אותה ב-528 אלף שקלים, משום שאינה מציבה מכלים לאיסוף אריזות כפי שנקבע בחוק ב-2011. לעירייה ניתנו 30 ימים לשליחת תגובה בנושא.

על פי חוק האריזות, על הרשויות המקומיות להסדיר את ההפרדה והאיסוף של פסולת האריזות באמצעות הסכם עם תאגיד מיחזור מוכר. עם זאת, לעיריית ירושלים אין הסכם עם התאגיד המטפל באריזות ולכן אין הפרדה במקור של פסולת זו. לפי מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט, ירושלים ובני ברק הן שתי הערים היחידות שטרם הסדירו את הנושא.

כבר לפני כמה שנים איים המשרד לקנוס את עיריית ירושלים בשל אי יישום החוק, אך נסוג בו לאחר שהעירייה התקשרה עם התאגיד. עם זאת, במכתב ששלח השבוע סמט לראש העירייה משה ליאון נכתב כי לפי המידע שברשותו, "פג תוקפו של הסכם ההתקשרות של הרשות עם גוף מוכר" ולפיכך היא מפרה את החוק. עוד ציין כי בהתאם לסמכותו הוא מודיע על כוונתו "להטיל על הרשות עיצום כספי בסך 528,020 שקלים".

לצד אי יישום החוק, העירייה פינתה לאחרונה 10% ממתקני מחזור האשפה בשכונות העיר כך נמסר. מדובר בפינוי של מכלי איסוף פגומים או כאלה שמפריעים לתנועה במרחב הציבורי ונותרו בשכונות כ-3,000 פחי מיחזור. בשיחה עם וואלה! NEWS החודש, מתח סמט ביקורת על התנהלות העירייה בנושא המיחזור. "אנחנו חושבים שירושלים נמצאת מרחק רב מרמת השירות הנדרשת בתחום המיחזור", אמר. "חוק האריזות מיושם בהרבה ערים גדולות, צפופות יותר או פחות, אבל מיושם ובעיר ירושלים אנחנו לא מצליחים להתקדם איתו וזה אובדן".

עיריית ירושלים. אייל יצהר גלובס, אתר רשמי
נמצאת בהליך מנהלי עם המשרד להגנת הסביבה, עיריית ירושלים/אתר רשמי, אייל יצהר גלובס

חבר מועצת העיר יובב צור (מסיעת התעוררות) אמר כי, "החלטת המשרד להגנת הסביבה לקנוס את עיריית ירושלים בחצי מיליון שקלים, כסף שיוצא מהקופה הציבורית שלנו, היא עוד עדות להתנהלות הרשלנית של ראש העירייה ליאון בכספי ציבור. לצערי, מאז תחילת הקדנציה אנו רואים מגמה ברורה של זלזול ופגיעה בנושאי הסביבה מצד מקבלי ההחלטות בעירייה, שבאה לידי ביטוי בהחלטה לצמצם את מיכלי המחזור הפזורים ברחבי העיר, וכפי שאנו רואים במקרה הנוכחי גם בהפרה בוטה של חוק האריזות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי מדובר בקנס מנהלי המוטל על כל הרשויות המקומיות שלא הגיעו עדיין להסכם עם התאגיד הממונה על האריזות. עיריית ירושלים נמצאת בהליך הידברות מוסכם עם המשרד להגנת הסביבה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully