וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: קרחון במון בלאן עלול לקרוס

עיירה באיטליה סגרה כבישים ופינתה בקתות של תיירים לאור אזהרות של מדענים מפני סכנה של התנתקות הקרחון פלנפינסיו. "ההר משתנה בשל ההתחממות הגלובלית"

מון בלאן. ויקיפדיה, אתר רשמי
רכס ההרים הגבוה ביותר במערב אירופה. המון בלאן/אתר רשמי, ויקיפדיה

הרשויות באיטליה סגרו אתמול (שלישי) כבישים ופינו בקתות בהר לאחר שמומחים הזהירו כי חלק מקרחון במון בלאן עלול לקרוס. גורמים רשמיים אומרים כי כ-250 אלף מטרים מעוקבים של קרח נמצאים בסכנת התנתקות מקרחון פלנפינסיו שבפסגת גרנד ג'וראס. מון בלאן הוא רכס ההרים הגבוה ביותר במערב אירופה עם 11 פסגות בצרפת ובאיטליה, שגובהן יותר מ-4,000 מטר, והוא מושך מאות אלפי תיירים מדי שנה.

ראש העיירה הסמוכה קורמאיור, סטפנו מיסרוצ'י, אמר כי ההתחממות הגלובלית משנה את ההר, שהוא הרכס הגבוה ביותר במערב אירופה. אתמול הוא הורה על לסגירת כבישים בוואל פרט שבצד האיטלקי של ההר, אחרי שמומחים הזהירו כי חלק מהקרחון גולש במהירות של 50-60 ס"מ ביום.לדבריו, אין שום איום על אזורי מגורים או על מתקני תיירות סמוכים, אולם בקתות הרים באזור רושפור פונו כאמצעי זהירות.

"תופעה זו מראה שוב כיצד ההר עובר תקופה של שינוי גדול כתוצאה מגורמים אקלימיים, ולכן הוא פגיע במיוחד", אמר מיסרוצ'י לתקשורת האיטלקית.

מומחים מהממשלה האזורית ואלה ד'אאוסטה ומקרן לשימור ההר אומרים שאי-אפשר לחזות בדיוק מתי גוש הקרח יקרוס. העלייה בטמפרטורות ברחבי העולם גורמת להמסת קרחונים ולנסיגה של מדפי קרח בקוטב.

מוקדם יותר החודש השתתפו עשרות אנשים ב"הלוויה" לציון היעלמותו של הקרחון פיזול בצפון-מזרח שוויץ, שהצטמק לשבריר מגודלו המקורי. מדענים אמרו כי הוא איבד לפחות 80% מהנפח שלו רק מאז 2006, מגמה שרק הולכת ומואצת בשל ההתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully