וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסלולר: הפיטורים בסלקום הוקפאו; בפלאפון הגיעו להבנות

25.9.2019 / 14:44

לאחר האיום בפיטורים בשתי החברות הגדולות, הוחלט על הקפאת הצעדים בתכנית ההבראה הקשורים לעובדים בסלקום, בעוד בפלאפון הוסכם על מתווה לקראת מו"מ שיחל אחרי החגים. בהסתדרות קראו לממשלת ישראל "להתערב באופן מיידי במשבר העמוק בשוק התקשורת בישראל"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

פיתרון זמני למשבר בענף הסלולר? ההסתדרות הגיעה להבנות מול חברות סלקום ופלאפון, ובעקבות זאת יופסקו העיצומים ועובדי החברות ישובו לעבודה סדירה - כך פורסם היום (רביעי).

מההסתדרות נמסר כי כל הצעדים בתוכנית ההבראה של חברת סלקום הקשורים לעובדים הוקפאו, כאשר הוסכם כי הצדדים יחלו במשא ומתן לאחר החגים. בארגון הגיעו גם להבנות עקרוניות מול חברת פלאפון, ואף למתווה לקראת הסכם חדש שייחתם ביניהם. בהסתדרות קראו לממשלת ישראל "להתערב באופן מיידי במשבר העמוק בשוק התקשורת בישראל".

אסיפת ההסברה של עובדי סלקום. אגף הדוברות בהסתדרות, אתר רשמי
אסיפת ההסברה של עובדי סלקום, היום/אתר רשמי, אגף הדוברות בהסתדרות

מוקדם יותר נקטו עובדי חברות סלקום ופלאפון בעיצומים לאור איום הפיטורים. עובדי סלקום חדלו הבוקר מעבודתם במטה החברה בנתניה לצורך שיחת הסברה, והשביתו הן את הטיפול בתקלות רשת והן את פעילות המרכז הלוגיסטי. כמו כן, הופסק הטיפול - קבלה והוצאה - של מכשירים הזקוקים לתיקון. זאת לאור הודעת מנכ"ל החברה ניר שטרן על הכוונה לפטר מאות עובדים במסגרת תוכנית הבראה. "עובדי סלקום לא ישלמו את מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה!", אמרה יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, "לא יתקיים מו"מ עד שלא תצא הודעה על הקפאת הצעדים החד-צדדים והברוטליים של ההנהלה".

במקביל, גם עובדי פלאפון המשיכו בצעדים ארגוניים, ובין היתר שובשה פעילות מוקדי השירות. זאת על רקע דרישות ההנהלה לפטר עובדים ולסגור יחידות בחברה. המוקדים יעבדו היום במתכונת מצומצמת, וכך גם מרכזי השירות הפרונטליים שייסגרו בשעה 17:00. בנוסף בוטלה פעילות "לילה לבן" במרכזי השירות של פלאפון להשקת האייפון החדש, ולא יינתן מענה לטיפול בתקלות רשת על ידי מחלקת הנדסה ומערכות מידע.

על רקע זה, קרא אתמול יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, לשר התקשורת דוד אמסלם ולמשרדו להתערב במשבר בסלולר עקב פיטורי עובדי קבוצת סלקום. "אני לא מבין איך המשבר קורה בערב החג. עובדת שיש לה חמישה ילדים קיבלה מכתב פיטורים. לאן הגענו? איפה הרגישות כלפי העובדים?", תקף בר דוד בדיון חירום שכינס בהשתתפות ראשי הוועדים של החברות פלאפון, סלקום, פרטנר והוט-מובייל.

בר דוד הודיע כי ההסתדרות תעשה "כל מאמץ" לטפל במשבר ותיתן את הגיבוי לוועדים. "לא יעלה על הדעת שיהיו מהלכים חד-צדדיים ושעולם התקשורת, שהתנהל בצורה מסודרת ביחסי העבודה, החליט עכשיו לשבור את הכלים. אנחנו מבינים שיש רגולציה מטורפת שהביאה להפסדים כבדים". הוא פנה לשר התקשורת ואמר כי "מישהו צריך להתערב כדי שעולם התקשורת יתפתח. אני קורא לנציגי החברות לשבת עם הוועדים ולהתנהג בצורה מכובדת. אני קורא להם לשבת איתנו לפני החג. פיטורי עובדים לא יפתרו את הכשלים".

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully