וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 19 הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה בקשמיר

24.9.2019 / 17:01

הרעש, בעוצמה 5.8, מוטט מבנה וגרם לבורות בכבישים בחלק הפקיסטני של החבל. הצבא שלח כוחות כדי לסייע במאמצי החילוץ. זאת רעידת האדמה הקטלנית ביותר באזור מאז 2005, אז נהרגו 80 אלף איש

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

לפחות 19 בני אדם נהרגו ועוד כ-300 נפצעו ברעידת אדמה בעוצמה 5.8 שפקדה היום (שלישי) את צפון פקיסטן - כך אמרו הרשויות במדינה. בתמונות ובסרטונים שפורסמו מהאזור נראה מבנה שקרס, וסדקים בכביש שהיו גדולים מספיק כדי לבלוע מכוניות בעיר מירפור, שנמצאת בחלק הפקיסטני של חבל קשמיר.

נציב המחוז מוחמד טאייב אמר כי בין ההרוגים היו ארבעה ילדים. מפקד המשטרה אירפאן סאלם אמר כי חלק מהפצועים נמצאים במצב אנוש. בעקבות הרעש, הקטלני ביותר במחוז השנוי במחלוקת שבהרי ההימלאיה, הודיע הצבא כי הוא ישלח לאזור כוחות וצוותים אוויריים ורפואיים.

ראש ממשלת אזאד, החלק של קשמיר שבשליטת פקיסטן, אמר כי המאמצים מתרכזים בהאצת מבצע החילוץ. "יש אנשים שתקועים שם וזקוקים לעזרה מידית", אמר רג'ה פארוק היידר. "אנחנו משקיעים את כל המשאבים כדי שהתושבים יקבלו את הסיוע הטוב ביותר שלנו".

לפי המכון הגיאולוגי בארצות הברית, מוקדם הרעש היה 23 ק"מ מצפון לג'לום, בעומק של עשרה קילומטרים. ג'לום נמצאת בצפון-מזרח פקיסטן, כ-120 ק"מ מדרום-מזרח לבירה אסלאמאבאד.
רעידת האדמה הקטלנית האחרונה בקשמיר התרחשה ב-2005, אז נהרגו יותר מ-80 אלף איש.

פקיסטן: רעידת אדמה בעוצמה של 5.8 פגעה במחוזות פנג'אב 
וח'ייבר פח'טונח'ווה; הרס רב נגרם למבנים ותשתיות ברחבי המדינה. רויטרס
כביש שניזוק באזור בעקבות רעידת האדמה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully