וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא גסס ודימם מבפנים": מלח איראני שוחרר משבי פיראטים אחרי 4 שנים

22.9.2019 / 13:08

מוחמד שריף פנאהנדה היה בין 21 אנשי צוות בסירה שנחטפה במרץ 2015 על ידי שודדי ימים סומלים. חלקם מתו, אחרים חולצו ועוד שלושה נותרו בני ערובה. הוא שוחרר ללא תשלום משום ששוביו סברו שהוא ימות

מלח איראני שהוחזק בשבי פיראטים בסומליה. אתר רשמי
היה בן 21 אנשי הצוות שנחטפו. פנאהנדה/אתר רשמי

מלח איראני שהוחזק כבן ערובה על ידי שודדי ים סומלים גסס מתת תזונה - כך אמר היום (ראשון) לרויטרס קצין צבא בריטי לשעבר שסייע במשא ומתן על שחרורו. שלושה בני ערובה איראנים נוספים נותרו בסומליה.

"הבחור הזה גסס - הוא נראה כמו שלד. הוא דימם מבפנים. הוא סבל מתת-תזונה קשה. אני חושד שהאחרים במצב דומה", אמר קולונל ג'ון סטיד. סטיד עבד באזור במשך שנים רבות בניסיון לשחרר בני ערובה סומלים

מוחמד שריף פנאהנדה היה בין 21 אנשי צוות בסירה שנחטפה במרץ 2015. שמונה מבני הערובה מתו, חמישה נמלטו, ואיראן שחררה ארבעה בשנה שעברה. סטיד אמר כי בני הערובה חולקו בין שוביהם לאחר ויכוחים על כסף. פנאהנדה שוחרר ללא תשלום מכיוון שהפיראטים חשבו שהוא ימות.

"הוא שוחרר בסוף השבוע שעבר, אבל אנחנו מחזיקים בו בגלקאיו מנסה לגרום לו להיות כשיר לנסיעה. היינו צריכים לייצב אותו", אמר סטיד."אף אחד לא רוצה לשלם עבור החבר'ה האלה כי הם בלוצ'ים," הוסיף. מחוז בלוצ'יסטן מוכה העוני משתרע לאורך הגבול בין איראן לפקיסטן והוא סובל מאלימות ומבדלנות.

דובר משרד החוץ של איראן עבאס מוסאווי אמר אתמול כי האו"ם וארגונו של סטיד
סייעו בשחרורו . הוא הודה גם לרשויות בפונטלנד, מחוז אוטונומי בסומליה, ובאתיופיה על עזרתן. "אנו שמחים לבשר שהשגנו את שחרורו של אחד מבני הערובה האחרונים בידי פיראטים סומלים, נותרו עוד שלושה אנשי ים הזקוקים לעזרתנו," נכתב בחשבון הטוויטר של Hostage Support Partnership, הארגון של סטיד.

הפיראטיות מול חופי סומליה גאתה ב-2012, אך פחתה מאז בחדות, בעיקר מכיוון שחברות הספנות יישמו פרוטוקולי אבטחה טובים יותר, הכוללים תצפיות, שיט רחוק יותר מסומליה ומאבטחים פרטיים. בנוסף לכך, ספינות זרות הפועלות בקואליציות בינלאומיות סייעו גם הן בהורדת מספר התקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully